Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2011

"Κάποιο άγαλμα στο δρόμο..."

Κάτω από το... μαρμαρωμένο βλέμμα του Κωνσταντίνου Καραμανλή θα σμίξουν αύριο στη νέα παραλία της Θεσσαλονίκης καραμανλικοί και σαμαρικοί. Στα αποκαλυπτήρια του αγάλματός του, θα σταθούν δίπλα δίπλα ο πρόεδρος της ΝΔ Αντώνης Σαμαράς και ο τέως πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής, έχοντας από κοντά τους Αχιλλέα Καραμανλή, Μιχάλη Λιάπη, κομματικά στελέχη της Θεσσαλονίκης, αλλά και «εκδρομείς» από την Αθήνα, οι οποίοι θα καταφθάσουν με πτήση τσάρτερ ναυλωμένη από το Ινστιτούτο Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής. 

Υπάρχει εκτενές ρεπορτάζ με λεπτομέρειες και ...παραλειπόμενα στο ΕΘΝΟΣonline που μπορείτε, αν θέλετε, να το διαβάσετε ολόκληρο ΕΔΩ αλλά εγώ θα σας μεταφέρω μόνο μερικά -οικονομικά- στοιχεία, από την ιστορία... --->>>



250.000€ στοιχισε η φιλοτέχνηση του αγάλματος, ποσό που κάλυψε εξ ολοκλήρου ο Δήμος Θεσσαλονίκης 

69.500€ πληρωσε το Ιδρυμα «Κωνσταντίνος Καραμανλής» για τη μελέτη του περιβάλλοντος χώρου στη Νέα Παραλία

30.000€ ειναι το κόστος ναύλωσης του τσάρτερ, το οποίο καλύπτεται από το ταμείο του ιδρύματος

Περισσότερο από 1 εκατ. ευρώ βγήκαν από τον κρατικό «κορβανά» και πήγαν κατευθείαν στο Ιδρυμα «Κωνσταντίνος Καραμανλής» την τελευταία πενταετία
Συγκεκριμένα, από το 2005 μέχρι και το 2008 η κρατική επιχορήγηση που δινόταν ανά έτος έφθανε τα 250.000 ευρώ (το ίδιο ποσό εισέπρατταν και τα λοιπά ιδρύματα των πρώην πρωθυπουργών)
Το 2009 αποφασίστηκε μείωση 10% στις κρατικές επιχορηγήσεις προς τα ιδρύματα, με αποτέλεσμα το ίδιο έτος να πάρουν 225.000 ευρώ. 

Συνολικά δηλαδή, τα τελευταία 5 χρόνια διατέθηκαν στο ίδρυμα κονδύλια ύψους 1.225.000 ευρώ... για τις πάσης φύσεως δραστηριότητές του. 
Πρόκειται για τεράστιο ποσό-πρόκληση προς το δημόσιο αίσθημα

To θέμα απασχόλησε την κυβέρνηση, της οποίας το πρώτο βήμα ήταν, η υπ. Παιδείας κ. Αννα Διαμαντοπούλου να αναστείλει με υπουργική απόφαση, τον Απρίλιο του 2010, την κρατική επιχορήγηση στα ιδρύματα, μαζί και στο Ιδρυμα «Κων. Καραμανλής». 
Δεν συνέβη το ίδιο όμως και με τις χορηγίες, που ως γνωστόν μπορούν να δίδονται όπου και όπως επιθυμούν οι χορηγοί τους !   

Βέβαια εντάξει, εγώ ...προβοκάτορας είμαι κι ότι θέλω λέω... 
Λαϊκίζω δηλαδή, για αγάλματα, Ιδρύματα κι άλλα σχετικά, με προφανή -τεράστια- προσφορά στον τόπο, την οποία εγώ ο αδαής κι αχάριστος, αγνοώ και επικροτεί η συντριπτική πλειοψηφία του Ελληνικού λαού...
Γι' αυτό άλλωστε, με παρατήρησε -και μ'έβαλε στη θέση μου δηλαδή- ένας σχολιαστής στη χθεσινή μου ανάρτηση στη Ρεσπέντζα -για τα 2,5 εκ. που δίνει η Κυβέρνηση σε Άγιο Όρος και Εφραίμ- σχολιάζοντας:

"...Στο Αγιο Ορος η κυβέρνηση δίνει χρήματα για να στηρίξει μια υπερχιλιετή κληρονομιά η οποία θα μείνει για τα επόμενα χίλια χρόνια.
Σε σένα αγαπητέ νεοέλληνα γιατί να τα δώσει; 
Για να τρέφεις κώλο για περισσότερο καθισιό;..."

Το μόνο βέβαια που δεν πρόσθεσε στο τέλος, ήταν το "μπεεε..."


2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δημήτρης Χορν
1921 – 1998

Ο κορυφαίος ηθοποιός του ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου Δημήτρης Χορν γεννήθηκε στις 9 Μαρτίου του 1921 στην Αθήνα. Πατέρας του ήταν ο γνωστός θεατρικός συγγραφέας Παντελής Χορν. Σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Βασιλικού Θεάτρου (νυν Εθνικού), όπου έκανε το ντεμπούτο του το 1940, στην οπερέτα του Στράους «Η Νυχτερίδα».

Αμέσως μετά εμφανίστηκε στο «Θέατρο Ρεξ» της Μαρίκας Κοτοπούλη, ως πρωταγωνιστής σε έργα, όπως «Ο πρωτευουσιάνος», «Αλάτι και πιπέρι», «Η κυρία με τις καμέλιες» κ.ά. Την περίοδο 1943 - 1944 συμμετείχε στο θίασο της Κατερίνας, με την οποία συμπρωταγωνίστησε στο «Σύζυγοι με δοκιμή». Το 1944 συγκρότησε δικό του θίασο μαζί με τη Μαίρη Αρώνη και λίγο αργότερα συνέπραξε με τη Βάσω Μανωλίδου. Το 1945 συνεργάστηκε με τον θίασο Μελίνας Μερκούρη και Νίκου Χατζίσκου, ενώ την περίοδο 1946 - 1950 επέστρεψε στο «Βασιλικό Θέατρο».

Ύστερα από απουσία δύο ετών στο εξωτερικό, επιστρέφει στην Ελλάδα και το 1953 γνωρίζει την Έλλη Λαμπέτη. Ο δεσμός τους επισπεύδει το διαζύγιο της Λαμπέτη με τον Μάριο Πλωρίτη και μαζί γράφουν μία από τις πιο αστραφτερές σελίδες στην υποκριτική τέχνη. Συγκροτούν δικό τους θίασο, μαζί με τον Γιώργο Παππά, ανεβάζοντας έργα, όπως: «Ο βροχοποιός», «Νυφικό Κρεβάτι» και «Το παιχνίδι της Μοναξιάς». Οι δρόμοι τους χώρισαν το 1959 και δεν ξανασυναντήθηκαν ποτέ στο θεατρικό σανίδι.

Μεγάλη ήταν η συμβολή του Δημήτρη Χορν και στον κινηματογράφο. Πρωταγωνίστησε μόνο σε 10 ταινίες, δίνοντας όμως ανεπανάληπτες ερμηνείες, όπως στην «Κάλπικη λίρα» (1954), στο «Μια ζωή την έχουμε» (1955) και «Το κορίτσι με τα μαύρα» (1956).

Έντονη ήταν και η ραδιοφωνική παρουσία του. Εκτός από τις μαγνητοφωνήσεις δεκάδων θεατρικών έργων, είχε «περάσει» στον κόσμο με ιδιαίτερο κέφι και φινέτσα ένα «αεράκι» εβδομαδιαίων πεντάλεπτων εκπομπών, που έγραφε ο Κώστας Πρετεντέρης. Με μια σουρεαλιστική ειρωνεία στη φωνή του, διάβαζε φανταστικά γράμματα ακροατών στην εκπομπή «Ο Ταχυδρόμος έφτασε».

Διετέλεσε γενικός διευθυντής της ΕΡΤ την περίοδο 1974 -1975, ενώ το 1980 ίδρυσε με τη σύζυγό του Άννα Γουλανδρή το Ίδρυμα Γουλανδρή - Χορν, σκοπός του οποίου είναι η μελέτη του ελληνικού πολιτισμού. Η Πολιτεία του απένειμε το Χρυσό Σταυρό Γεωργίου Α'.

Πέθανε στις 16 Ιανουαρίου του 1998, ύστερα από πολύμηνη ασθένεια

Ανώνυμος είπε...

Διότι δε συνεμορφώθην προς τας υποδείξεις. Αίσχος


Η Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ με αγανάκτηση και οργή καταγγέλλει το δευτεροβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο της ΕΣΗΕΜ-Θ που επέβαλε ποινή 10μηνης διαγραφής από την ΕΣΗΕΜ-Θ στη δημοσιογράφο του Ριζοσπάστη Άννα Ανανιάδου επειδή στις 17/12/2009 απήργησε!!! Συμμετέχοντας στην 24ωρη πανεργατική απεργία που πραγματοποίησε το ΠΑΜΕ, αλλά και για το λόγο ότι συμμετείχε σε συμβολική παρέμβαση που έκαναν απεργοί τότε στο μεσημεριανό δελτίο ειδήσεων της ΕΤ3 απ΄ όπου μετέδωσαν τις διεκδικήσεις της απεργιακής κινητοποίησης.

Η πλειοψηφία της ΕΣΗΕΜ-Θ στην πρεμούρα της να υπηρετήσει απόλυτα κυβέρνηση και εργοδοσία και τις αντιλαϊκές – αντεργατικές επιλογές τους, αλλά και για να δώσει τα διαπιστευτήριά της σε όλους αυτούς, αποβάλλει το όποιο φύλλο συνδικαλιστικής συκής έχει και μεταβάλλεται απροκάλυπτα στο χειρότερο διώκτη των μελών της. Προβαίνει έτσι σε μια ακραία, αυταρχική, τρομοκρατική ενέργεια και διαμηνύει σε όλα τα μέλη της ότι δε μπορούν να έχουν το δικαίωμα να απεργούν με άλλους φορείς και ιδιαίτερα με το ΠΑΜΕ, όταν η ίδια αδρανεί και με την απραξία της στηρίζει την κυβέρνηση !!! Αναμασά όλη την κυβερνητική προπαγάνδα περί ελευθεροτυπίας, που τάχατες θίχτηκε από τη συνεπή αγωνιστική στάση της δημοσιογράφου, ενώ η ίδια (η ΕΣΗΕΜ-Θ) με την αποσιώπηση και κατασυκοφάντηση των αγώνων προάγει την ελευθερία.

Μετά από όλα αυτά τα μέλη της ΕΣΗΕΜ-Θ, οι εργαζόμενοι στα ΜΜΕ και γενικότερα εύλογα κατανοούν ότι «άμα έχουν τέτοιους φίλους, τέτοια συνδικαλιστικά όργανα, τι τους θέλουν τους εχθρούς». Γι΄ αυτό θα δώσουν την πρέπουσα απάντηση και σε αυτήν την πλειοψηφία της διοίκησης της ΕΣΗΕΜ-Θ και στα αφεντικά της, στην κυβέρνηση, στην Ε.Ε., στο κεφάλαιο, στον εργοδοτικό και κυβερνητικό συνδικαλισμό, δυναμώνοντας το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, το ΠΑΜΕ. Η μαζική, δυναμική συμμετοχή τους με τα μπλόκα του ΠΑΜΕ στη νέα απεργιακή κινητοποίηση στις 10 Φλεβάρη θα ‘ναι μια πρώτη καλή απάντησή τους.


Η Εκτελεστική Γραμματεία