Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2011

Ομιλία Α. Τσίπρα για αυξήσεις σε εισιτήρια και διόδια...

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον ...το τελείωμα της ομιλίας του Προέδρου της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα στη συζητηση επίκαιρης ερώτησης προς ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ για την αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων και των διοδίων:
"...Και κλείνω, λέγοντάς σας το εξής. Σκεφτήκατε καλά πριν ποινικοποιήσετε αυτή τη στάση των πολιτών, πριν πάτε στα δικαστήρια έστω και έναν πολίτη που αρνείται να πληρώσει 1.40 λεπτά. Μόλις πριν από λίγες μέρες αθωώσατε τα κόμματά σας από το σκάνδαλο της Siemens. Κανένας Υπουργός δεν έκατσε και ούτε πρόκειται να κάτσει στο σκαμνί ακόμη και γι’ αυτά που ομολογήσανε ο κ. Τσουκάτος και ο κ. Μαντέλης. Και σεις θα κάτσετε στο σκαμνί και θα δικάζετε πολίτες που δεν πληρώνουν 2,50 ευρώ για διόδια και 1.40 για εισιτήριο;
Μην εξοργίζετε τον κόσμο κύριε Πρωθυπουργέ. Είναι ήδη οριακή η κατάσταση της κοινωνίας. Στη Γαλλία του 19ου αιώνα όπου αναφέρεται ο Βίκτωρας Ουγκώ, ο Γιάννης Αγιάννης μπήκε φυλακή επειδή έκλεψε ένα καρβέλι ψωμί. Στην Ελλάδα του 21ου αιώνα εσείς θα στέλνετε φυλακή πολίτες για 2.50 ευρώ στα διόδια. Μας γυρίζετε πίσω στην εποχή των αθλίων. Είναι αθλιότητα αυτό που κάνετε κύριε Πρωθυπουργέ! Είναι αθλιότητα και να την πάρετε πίσω αμέσως!"
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ --->>>






ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η κοινωνική ανυπακοή απέναντι στην αυθαιρεσία δεν είναι ανομία αλλά δημοκρατικό δικαίωμα.
· Μόλις οι εθνικοί εργολάβοι σας ζήτησαν να ποινικοποιήσετε το κίνημα των πολιτών, σπεύσατε να κάνετε πράξη την επιθυμία τους
· Τζαμπατζήδες είναι αυτοί που έφαγαν το καταπέτασμα στα χρόνια της ανάπτυξης, φτιάχνοντας δημόσια έργα, 14 φορές ακριβότερα απ’ ό,τι στις άλλες χώρες της Ε.Ε. και τώρα θέλουν να συνεχίζουν να κερδίζουν από τα διόδια δρόμων που δεν κατασκευάζουν
· Μιλάτε για ανομία εσείς που αθωώσατε τα κόμματά σας, από την υπόθεση Siemens.
· Δεν θα κάτσει ούτε ένας Υπουργός στο σκαμνί και σεις διώκεται πολίτες για 2,5 ευρώ.
· Μας γυρίζετε πίσω στις εποχές των αθλίων. Είναι αθλιότητα αυτό που κάνετε. Να το πάρετε πίσω αμέσως!

Στην ανάπτυξη της ερώτησης ο Πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε:

«Κύριε Πρωθυπουργέ, η κυβέρνησή σας είναι ομολογουμένως εξαιρετικά αποτελεσματική όταν πρόκειται να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των διαπλεκομένων, της εργολαβίας και των media. Μπορεί να περιμένουμε έναν ολόκληρο χρόνο για να φέρετε προς κύρωση στη Βουλή τη δανειακή σύμβαση με το Δ.Ν.Τ. αλλά δεν πέρασαν λίγα 24ωρα από τότε που συνεδρίασαν οι εθνικοί εργολάβοι και απαίτησαν από σας να ποινικοποιήσετε την άρνηση πληρωμής διοδίων από το κίνημα των πολιτών και σεις σπεύσατε να κάνατε πράξη την επιθυμία τους και να ποινικοποιήσετε το κίνημα αυτό.

Και προχωράτε μάλιστα και σε νομικούς ακροβατισμούς αφού επικαλείστε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Μα ο Κ.Ο.Κ. αφορά την εύρυθμη κυκλοφορία και την οδική ασφάλεια. Με ποιο τρόπο λοιπόν, η άρνηση καταβολής διοδίων συντελεί στο να παραβιάζεται η εύρυθμη κυκλοφορία και η οδική ασφάλεια. Και θέλετε να μετατρέψετε και τους τροχονόμους, την Ελληνική Αστυνομία σε εισπράκτορες ιδιωτικών εταιρειών.

Κύριε Πρωθυπουργέ, επειδή εσείς ο ίδιος έχετε αναφερθεί πάρα πολλές φορές και στο ζήτημα της αυτονομίας της πολιτικής και μας έχετε πει ότι δεν χρωστάτε σε κανέναν, σας ερωτώ: Γνωρίζετε αλήθεια ότι σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές οδηγίες η είσπραξη διοδίων είναι απολύτως συνδεδεμένη με τις προδιαγραφές των δρόμων; Ότι δεν μπορείτε να εισπράττετε διόδια σε δρόμους χωρίς διαχωριστική νησίδα, χωρίς φωτισμό, χωρίς βοηθητικές λωρίδες, σε δρόμους που έχουν μια λωρίδα ανά κατεύθυνση; Γνωρίζετε ότι είναι παράνομη η είσπραξη διοδίων που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή άλλων δρόμων απ’ αυτών που πληρώνει ο χρήστης;

Και θέλω να σας πω και για την Αττική οδό. Ένα έργο που κατασκευάστηκε με δική σας σύμβαση και όπου προβλέπεται το πρωτοφανές τα έσοδα του δημοσίου να υπολογίζονται ως ποσοστό επί των καθαρών κερδών της κοινοπραξίας και όχι των εισπράξεων από τα διόδια που μπορεί να είναι κάτι μετρήσιμο. Και με λογιστικά τρυκ και με θυγατρικές εταιρείες ο παραχωρησιούχος έχει τη δυνατότητα να εμφανίζει πολλαπλάσια έξοδα απ’ αυτά που πραγματικά κάνει.

Σας ρωτώ λοιπόν ευθέως είστε διατεθειμένος να επαναδιαπραγματευθείτε τους όρους με τις κατασκευαστικές εταιρείες; Είστε διατεθειμένος να κάνετε έλεγχο στα πραγματικά τους έσοδα και έξοδα ούτως ώστε να φέρετε πίσω στο δημόσιο τους δρόμους που αποτελούν σήμερα νομισματοκοπεία.

Και τέλος σε σχέση με τις υπερβολικές αυξήσεις στα εισιτήρια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Είστε διατεθειμένος ή όχι να θεσπίσετε το κοινωνικό εισιτήριο και να μειώσετε για τις ευπαθείς κοινωνικά κατηγορίες, διότι με 1.40 εισιτήριο κάποιοι εργαζόμενοι των 700 ευρώ θα χρειάζονται ένα μηνιάτικο μόνο για να πάνε στη δουλειά τους».

Στην ομιλία του ο Αλ. Τσίπρας τόνισε:

«Κύριε Πρωθυπουργέ, απάντησή σας αν και απολύτως προβλέψιμη, επιτρέψτε μου να πω ότι ήταν προκλητική. Αναφέρεστε απέναντι στους πολίτες που διεκδικούν το δημόσιο συμφέρον και το δίκιο τους ως άνομους και παράνομους. Και μιλάτε εσείς για ανομία όταν αυτή η Βουλή εδώ, ενώ το γερμανικό δικαστήριο έχει βγάλει απόφαση ότι το 2% από τις συμβάσεις της Siemens πήγαινε στα κομματικά ταμεία, ήρθε η Εξεταστική Επιτροπή και τα συγκάλυψε όλα. Και μιλάτε σεις για ανομία.

Αλλά δεν γνωρίζετε και το θέμα, δεν σας έχει ενημερώσει, ο κ. Ρέππας για αυτό το θέμα. Τώρα σας τα λέει. Εσείς ψηφίσατε αυτές τις συμβάσεις κύριε Πρωθυπουργέ, ως κόμμα της αντιπολίτευσης, νομοσχέδιο του κ. Σουφλιά το ψηφίσατε και εσείς. Δεν τον γνωρίζατε αυτό; Ή μήπως η σύμβαση της Αττικής οδού δεν είναι δικό σας κατασκεύασμα, δικών σας κυβερνήσεων;

Είναι θλιβερό διότι αυτά τα διαπλεκόμενα συμφέροντα τα οποία και εσάς σας πολέμησαν, τώρα βρίσκεστε σε τέτοιο πανικό που σπεύδετε να εξυπηρετήσετε τις εντολές τους, μην τυχόν και το γυρίσουν, στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης που ελέγχουν και αρχίζει να τρίζει η κυβέρνησή σας. Και είναι ανιστόρητη και αντιδημοκρατική η αντίληψη ότι η ειρηνική κοινωνική ανυπακοή είναι ανομία. Η κοινωνική ανυπακοή απέναντι στην αυθαιρεσία είναι δημοκρατικό δικαίωμα.

Μας καταλογίζετε μάλιστα, ότι είμαστε με τους τζαμπατζήδες. Να σας πω εγώ ποιοι είναι οι τζαμπατζήδες. Τζαμπατζήδες είναι αυτοί που όλα τα χρόνια της ανάπτυξης έφαγαν το καταπέτασμα και φτιάχνανε δρόμους και μεγάλα έργα, δεκατέσσερις φορές ακριβότερα απ’ ότι τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά και τώρα θέλουν στην περίοδο της κρίσης που πληρώνει με αίμα ο ελληνικός λαός να κερδίζουν και από πάνω. Και προσανατολίζονται και σε άλλες χρυσοτόκους όρνιθες, στο τζόγο που φέρνετε τις 30.000 κουλοχέρηδες, στα σκουπίδια που έχετε κάνει την Κερατέα στρατόπεδο συγκέντρωσης μπας και χαλάσει το μεγάλο έργο, στο δημόσιο πλούτο που ετοιμάζεστε να ξεπουλήσετε και απαιτούν διόδια για δρόμους που δεν έχουν κατασκευάσει και θέλουν να προπληρώνονται και με ιδία συμμετοχή ελάχιστη.

Ξέρετε ποια ήταν η ιδία συμμετοχή του παραχωρησιούχου στην Αττική οδό; Ήταν 175 εκατομμύρια ευρώ. Τα υπόλοιπα ήταν δάνεια με εγγύηση του δημοσίου, κρατικοί και κοινοτικοί πόροι. Και παράλληλα ο ανάδοχος πήρε με απ’ ευθείας αναθέσεις όλα τα παράπλευρα έργα που έφθασαν το 1,6 δισ.

Κύριε Πρωθυπουργέ, έτσι το δρόμο τον έφτιαχνε και ο ψιλικατζής της γειτονιάς μου. Η διαφορά βέβαια είναι ότι ο ψιλικατζής της γειτονιάς μου πουλάει τις εφημερίδες που σας στηρίζουν δεν τις εκδίδει.

Οι μελέτες για τον υπολογισμό του χρόνου διάρκειας αυτού του έργου είχαν να κάνουν με μια ημερήσια κίνηση 125.000 αυτοκίνητα. Σήμερα, η ημερήσια κίνηση ξεπερνάει τα 30.000 αυτοκίνητα. Το 2010 μόνο, σύμφωνα με τα δικά τους στοιχεία, ο τζίρος τους ήταν 226 εκατομμύρια ευρώ σε μια εποχή κρίσης και έλλειψης ρευστότητας τα ταμεία τους στα διόδια είναι νομισματοκοπεία. Σύμφωνα βέβαια με την κοινοπραξία είχε πολύ μεγάλα έξοδα συντήρησης 90 εκατομμύρια ευρώ. Και άρα τα ετήσια κέρδη είναι μόλις 136 εκατομμύρια ευρώ. Δηλαδή λίγο λιγότερο από το ποσό που έδωσαν για να κατασκευαστεί ο δρόμος. Δεν είναι ντροπή αυτό; Δεν είναι τζαμπατζήδες αυτοί; Γιατί τους στηρίζετε; Γιατί κάνετε τα στραβά μάτια; Επαναδιαπραγματευθείτε αυτές τις ληστρικές συμβάσεις και μη λέτε τον κόσμο, τους πολίτες που διεκδικούν το δίκιο τους τζαμπατζήδες.

Και τέλος, σε σχέση με το ζήτημα της λεγόμενης κοινωνικής ανυπακοής στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Ξέρετε κύριε Πρωθυπουργέ, σας είπα και πιο πριν, με έναν απλό υπολογισμό ένας εργαζόμενος με 700 ευρώ για να πάει και να έρθει στη δουλειά του, θα θέλει ετησίως ένα μηνιάτικο για να δίνει στα ΜΜΜ, στο πιο λαϊκό μέσο. Και επιπλέον θα είναι πιο συμφέρον να κυκλοφορεί κανείς με το αυτοκίνητό του, όταν κάνει διαδρομές πιο μικρές από τα 14 χιλιόμετρα -υπολογίστε το, το έχει υπολογίσει το Ινστιτούτο Καταναλωτή- απ’ ότι να παίρνει το λεωφορείο. Ποιος λοιπόν διαλύει το δημόσιο σύστημα συγκοινωνιών; Οι τζαμπατζήδες ή η πολιτική σας;

Και κλείνω, λέγοντάς σας το εξής. Σκεφτήκατε καλά πριν ποινικοποιήσετε αυτή τη στάση των πολιτών, πριν πάτε στα δικαστήρια έστω και έναν πολίτη που αρνείται να πληρώσει 1.40 λεπτά. Μόλις πριν από λίγες μέρες αθωώσατε τα κόμματά σας από το σκάνδαλο της Siemens. Κανένας Υπουργός δεν έκατσε και ούτε πρόκειται να κάτσει στο σκαμνί ακόμη και γι’ αυτά που ομολογήσανε ο κ. Τσουκάτος και ο κ. Μαντέλης. Και σεις θα κάτσετε στο σκαμνί και θα δικάζετε πολίτες που δεν πληρώνουν 2,50 ευρώ για διόδια και 1.40 για εισιτήριο;

Μην εξοργίζετε τον κόσμο κύριε Πρωθυπουργέ. Είναι ήδη οριακή η κατάσταση της κοινωνίας. Στη Γαλλία του 19ου αιώνα όπου αναφέρεται ο Βίκτωρας Ουγκώ, ο Γιάννης Αγιάννης μπήκε φυλακή επειδή έκλεψε ένα καρβέλι ψωμί. Στην Ελλάδα του 21ου αιώνα εσείς θα στέλνετε φυλακή πολίτες για 2.50 ευρώ στα διόδια. Μας γυρίζετε πίσω στην εποχή των αθλίων. Είναι αθλιότητα αυτό που κάνετε κύριε Πρωθυπουργέ! Είναι αθλιότητα και να την πάρετε πίσω αμέσως!»

To Γραφείο Τύπου

Δεν υπάρχουν σχόλια: