Τετάρτη 9 Μαρτίου 2011

Oι (εταιρείες) πρωταγωνιστές του αλαλούμ της Μαλακάσας...

Χρειάστηκε μια βραχείας διάρκειας έντονη χιονόπτωση, για να αποκαλυφθεί η ένδεια αλλά και η προχειρότητα, με την οποία η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας αντιμετώπισε την ασφυξία που προκλήθηκε στον κόμβο της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας, στο ύψος της Μαλακάσας, και ακινητοποίησε για περισσότερες από έξι ώρες χιλιάδες αυτοκίνητα.
Παράλληλα, αποκαλύφθηκε σε όλο της το μεγαλείο η ανεπάρκεια της παραχωρησιούχου κοινοπραξίας υπό την επωνυμία «Νέα Οδός Α.Ε.», η οποία επέρριψε τις ευθύνες στην... Τροχαία και τον κυκλοφοριακό φόρτο.
Οι υπεύθυνοι πιάστηκαν... στον ύπνο, παρά το γεγονός -->> 




ότι γνώριζαν ήδη από την περασμένη Πέμπτη, οπότε εκδόθηκε το σχετικό δελτίο από την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία, για τη ραγδαία επιδείνωση του καιρού και τα ακραία καιρικά φαινόμενα.

Οργισμένη παρέμβαση Ρέππα
Όπως ήταν φυσικό, οι φωνές διαμαρτυρίας χιλιάδων αγανακτισμένων πολιτών, οι οποίοι βίωσαν επί ώρες την Καθαρά Δευτέρα την ταλαιπωρία στη Μαλακάσα, έφθασαν μέχρι το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Δημήτρης Ρέππας, φανερά ενοχλημένος, έδωσε εντολή να τεθούν σε διαθεσιμότητα δύο ανώτεροι υπάλληλοι του υπουργείου, οι οποίοι επόπτευαν τις επιχειρήσεις για την αντιμετώπιση των επικίνδυνων καιρικών φαινομένων.
Παράλληλα, ζήτησε την άμεση παρέμβαση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ιωάννη Τέντε, προκειμένου να διερευνηθεί εάν υπάρχουν ποινικές ευθύνες σχετικά με τα όσα έλαβαν χώρα τη νύχτα της Καθαράς Δευτέρας στη Μαλακάσα.
Συγκεκριμένα, ο κ. Ρέππας ζήτησε από τον κ. Τέντε «τη διερεύνηση προς πάσα κατεύθυνση» για «τυχόν υπάρχουσες ποινικές ευθύνες από πράξεις και παραλείψεις ιδιωτών και υπηρεσιακών παραγόντων που συνετέλεσαν στην έκθεση πολιτών σε κίνδυνο, με τον αποκλεισμό τους σε χαμηλές θερμοκρασίες».
Ταυτόχρονα, απέστειλε έγγραφο προς τον γενικό επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, Λέανδρο Ρακιντζή, προκειμένου να διερευνηθεί «αν οι πάσης φύσεως αρμόδιοι ενήργησαν σωστά και βάσει σχεδίου για την αντιμετώπιση των χθεσινών προβλημάτων».

Στο «μικροσκόπιο» οι ενέργειες της «Νέας Οδού Α.Ε.»
Ωστόσο, ο υπουργός Υποδομών δεν σταμάτησε εκεί. Απέστειλε κατεπείγουσα επιστολή και στην παραχωρησιούχο εταιρεία, «Νέα Οδός Α.Ε.», η οποία, βάσει της σύμβασης που είχε υπογράψει επί υπουργίας στο πρώην ΠΕΧΩΔΕ του Γιώργου Σουφλιά, έχει την αποκλειστική ευθύνη για τον αποχιονισμό του εθνικού οδικού δικτύου και συγκεκριμένα στον άξονα Μεταμόρφωσης – Σκάρφειας.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία διατηρεί σταθμό αποχιονισμού μόλις λίγα χιλιόμετρα μακριά από τον σταθμό των διοδίων στις Αφίδνες.
Αναλυτικά, ο κ. Ρέππας ζητεί εξηγήσεις για «το αναλυτικό επιχειρησιακό σχέδιο που υπήρχε εν όψει κακοκαιρίας, προκειμένου να διαπιστωθεί αν ήταν επαρκές και εάν εφαρμόστηκε».

«Φταίει ο φόρτος και η Τροχαία» απάντησε η «Νέα Οδός Α.Ε.»


Εν τω μεταξύ, η κοινοπραξία «Νέα Οδός Α.Ε.», που διαχειρίζεται τους αυτοκινητοδρόμους Μεταμόρφωση - Σκάρφεια και Σκάρφεια - Ράχες, απάντησε, τονίζοντας ότι δεν είναι υπεύθυνη για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις επί του αυτοκινητοδρόμου.

Σε ανακοίνωσή της χρέωσε την ασφυξία που προκλήθηκε στη Μαλακάσα τόσο στην Τροχαία όσο και στον κυκλοφοριακό φόρτο. «Η ελληνική Τροχαία προχώρησε σε απαγόρευση της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων μόλις στις 23:30 το βράδυ της Καθαράς Δευτέρας. Παράλληλα, σημαντικός αριθμός ιδιωτικών οχημάτων ακινητοποιήθηκαν λόγω μηχανικών προβλημάτων» σημειώνει η κοινοπραξία

Και προσθέτει: «Όλα αυτά συνέβησαν την ώρα που ο κυκλοφοριακός φόρτος από την επιστροφή των εκδρομέων του τριημέρου της Καθαράς Δευτέρας έφτασε τον μέγιστο αριθμό των 12.000 οχημάτων ανά ώρα και ταυτόχρονα με την εκδήλωση των πλέον έντονων καιρικών φαινομένων. Αξίζει να σημειωθεί ότι το σύνολο των οχημάτων που επέστρεψαν ανέρχεται σε 89.000, εκ των οποίων τα 64.000 (71,6%) επέστρεψαν το χρονικό διάστημα που εκδηλώθηκαν τα έντονα καιρικά φαινόμενα».

Το πιο εξοργιστικό, ωστόσο, είναι ότι η κοινοπραξία δηλώνει χαρακτηριστικά: «Επιπλέον, πρέπει για μία ακόμη φορά να τονιστεί ότι η Νέα Οδός δεν είναι υπεύθυνη για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις επί του αυτοκινητοδρόμου». Σύμφωνοι. Δεν είναι υπεύθυνη για την κυκλοφοριακή ρύθμιση, αλλά είναι απολύτως υπεύθυνη για την άμεση κινητοποίηση των μηχανημάτων αποχιονισμού, προκειμένου να αποφευχθεί κυκλοφοριακό χάος σε έναν δρόμο ταχείας κυκλοφορίας και μάλιστα σε ημέρα που εκδηλώνονται ακραία φαινόμενα. Δεν το λέμε εμείς, αλλά οι συμβάσεις που υπέγραψε η «Νέα Οδός».

Η ταυτότητα της κοινοπραξίας

Τρεις κατασκευαστικές εταιρείες συναποτελούν την κοινοπραξία «Νέα Οδός Α.Ε.»:

• ΓΕΚ Τέρνα
• Ferrovial Agroman
• Dragados

Η κοινοπραξία ιδρύθηκε στις 19 Δεκεμβρίου του 2007 και το 2008 συνήφθη η σύμβαση κατασκευής, παραχώρησης και εκμετάλλευσης των οδικών αξόνων Μεταμόρφωσης - Σκάρφειας και Σκάρφειας – Ραχών με το πρώην Υπουργείο Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων.


Στο μετοχικό κεφάλαιο της «ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ Α.Ε» συμμετέχουν οι Γ. Περιστέρης, Ν. Κάμπας και Μ. Κάμπα.
 
Παράλληλα, η εταιρεία DAGRADOS είναι ισπανικών συμφερόντων και θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες της Ισπανίας.

Η Ferrovial Agroman, η οποία συμμετέχει, επίσης, στην κοινοπραξία, είναι κι αυτή κατασκευαστική εταιρεία μεγάλου διαμετρήματος με έδρα τη Μαδρίτη και οι δραστηριότητες της καλύπτουν με θυγατρικές το σύνολο της Ευρώπης, καθώς και μεγάλο μέρος του λεγόμενου τρίτου κόσμου.

Στην κοινοπραξία «Νέα Οδός» το μετοχικό κεφάλαιο μοιράζονται, με ισόποσα ποσοστά, η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ (33,33%), η Sintra (Ferrovial 33,34%) και η DRAGADOS (Gruppo ACS 33,33%).







 






1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Κατάλαβες κ.Ρέππα γιατί κράζουν οι διοδιαSTOP;
Ως Ελληνας πολίτης κι εσύ και μαλιστα εκπρόσωπος ολόκληρου του Ελληνικού Λαου,κορυφαίο μέλος της Κυβέρνησης των Ελλήνων νιώσε κι εσύ στο πετσί σου την χούντα των μεγαλοκαρχαριών.
Δυστυχώς τώρα κατάλαβες ποιος πραγματικά κυβερνά αυτο τον τόπο.
Δυστυχώς για όλους μας.