«Νέο Λύκειο» με παλιά συνταγή. Για τους γονείς αναβιώνει η εικόνα κλασικό, πρακτικό που ίσχυε μέχρι τη δεκαετία τού 1970. Για τα φροντιστήρια έρχονται καλύτερες μέρες.
Για τους μαθητές ξεκινάει ένας άνισος εκπαιδευτικός γολγοθάς που θα διαρκεί 4 χρόνια καθώς:
* Θα δίνουν εισαγωγικές εξετάσεις για τα ΑΕΙ σε άγνωστο αριθμό μαθημάτων, χωρίς προκαθορισμένη ύλη.
* Η συνολική τους επίδοση σε όλο το Λύκειο, που διαμορφώνεται από το γραπτό και τον προφορικό βαθμό, ενδεχομένως θα προσμετράται για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο.
* Θα αξιολογούνται από τα ίδια τα ΑΕΙ, ως φοιτητές πλέον, μετά το τέλος του πρώτου έτους,--->>>
για την κατανομή τους σε προγράμματα σπουδών.
Το ενδεχόμενο να προσμετράται για το Πανεπιστήμιο η βαθμολογία ακόμη και της Α' Λυκείου που άφησε να φανεί αρχικά η υπουργός, προκάλεσε τέτοιες αντιδράσεις που ανάγκασαν το υπουργείο Παιδείας αργά το απόγευμα να κάνει διευκρινιστική δήλωση, σύμφωνα με την οποία:
«Δεν έχει αποφασιστεί ακόμη αν θα παίξει ρόλο η επίδοση της Α' Λυκείου». Νωρίτερα πάντως, στη συνέντευξη Τύπου, σε σχετική ερώτηση, η Αννα Διαμαντοπούλου απάντησε ως εξής: «Θα μετράει η επίδοση σε όλο το Λύκειο, όχι λογιστικά, αλλά η προσπάθεια του μαθητή συνολικά».
Η εισαγωγή στα ΑΕΙ
Παρά το γεγονός ότι και το Νέο Λύκειο συνδέεται με την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, εντούτοις ο τρόπος εισαγωγής των αποφοίτων στα ΑΕΙ δεν έγινε γνωστός, καθώς σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας δεν έχουν καταλήξει στο τελικό σχέδιο. Το αγκάθι που καλείται να ξεπεράσει το υπουργείο Παιδείας είναι με ποιο τρόπο θα διασφαλίσει την αδιάβλητη αξιολόγηση των φοιτητών κατά την επιλογή τους στο πρώτο έτος σπουδών.
Οι εξετάσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση θα παραμείνουν σε κεντρικό επίπεδο και τα ΑΕΙ θα έχουν ένα βαθμό συμμετοχής καθώς θα καθορίζουν το συντελεστή βαρύτητας στα εξεταζόμενα μαθήματα, που θα είναι πιθανότατα τέσσερα (4). Το νέο σύστημα εισαγωγής θα ισχύσει για πρώτη φορά το 2013-14 για τους μαθητές που θα πάνε τον Σεπτέμβριο στην πρώτη Λυκείου με τα νέα δεδομένα.
Το Λύκειο με τη καινούργια του μορφή μετατρέπεται σε σχολείο εξειδίκευσης, με τη γενική παιδεία να παραγκωνίζεται αφού αυτή σταματά με το τέλος της Α' Λυκείου.
Η Β' Λυκείου χωρίζεται σε δύο κατευθύνσεις κλασικής και πρακτικής παιδείας, ανάλογα με τις σπουδές που θα ακολουθήσουν οι μαθητές.
Η Γ' Λυκείου είναι τάξη απόλυτης εξειδίκευσης και σε αυτή παραμένουν οι τρεις κατευθύνσεις, αλλά διαγράφεται η ονομασία θετική, θεωρητική, τεχνολογική.
Η Ιστορία, τελικά, παραμένει υποχρεωτικό μάθημα και στις τρεις τάξεις του Λυκείου, ενώ τα πολλά μαθήματα επιλογής απαλείφθηκαν στο βωμό του Μνημονίου.
Τα πολυδιαφημισμένα μαθήματα επιλογής που θα εισάγονταν στο Λύκειο για να διευρύνουν τις κλίσεις και τις δεξιότητες των μαθητών είναι ουσιαστικά ανύπαρκτα, καθώς ένα τέτοιο μπάτζετ θα κόστιζε πολύ, αφού απαιτεί καθηγητές ειδικοτήτων και ανάλογη υποδομή και στα πιο απομακρυσμένα Λύκεια της χώρας.
«Εμβάθυνση»
Ετσι, τα μαθήματα επιλογής ταυτίστηκαν με τα παραδοσιακά υποχρεωτικά μαθήματα, μόνο που βαφτίστηκαν μαθήματα «Εμβάθυνσης».
Δεν θα περιέχουν συγκεκριμένη ύλη και, σύμφωνα με την υπουργό, σκοπός των μαθημάτων αυτών είναι να βοηθηθεί ο μαθητής να κατανοήσει καλύτερα τα υποχρεωτικά μαθήματα ώστε να καταπολεμηθεί η παπαγαλία και τα φροντιστήρια. Αγνωστο είναι εάν θα βαθμολογούνται σε αυτά οι μαθητές αφού, όπως είπε η υπουργός: «Δεν είμαστε έτοιμοι να απαντήσουμε σε αυτό».
Πάντως, το μάθημα «Τέχνη και Πολιτισμός» ενσωματώθηκε για τους τύπους στα μαθήματα επιλογής της Β' και της Γ' Λυκείου αλλά θεωρείται βέβαιο ότι οι μαθητές υποχρεωτικά θα το αγνοήσουν και θα επιλέξουν ανάμεσα στα παραδοσιακά μαθήματα, ώστε να προετοιμαστούν καλύτερα για την εισαγωγή τους στο Πανεπιστήμιο.
Στα επιλογής επέλεξαν να εντάξουν και την Ξένη Γλώσσα στη Β' και τη Γ' Λυκείου, σε αντίθεση με τα Θρησκευτικά που τελικά, υπό το φόβο των αντιδράσεων της Εκκλησίας, παραμένουν υποχρεωτικό μάθημα στην Α' Λυκείου αλλά και στη Β' Λυκείου. Απλά στη Β' Λυκείου η διδασκαλία τους γίνεται μονόωρη και ονομάζεται «Θρησκεία και Κόσμος».
Τα «πρότζεκτ»
.
Θα είναι υποχρεωτική και στις τρεις τάξεις του Λυκείου και θα βαθμολογείται. Ο μαθητής που θα εργάζεται ατομικά ή συλλογικά, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών θα πρέπει να παραδίδει μια τέτοια εργασία δύο φορές το χρόνο. Οσο για το θέμα της; Η υπουργός έδωσε ένα παράδειγμα: «Διαχείριση κοινωνικών προβλημάτων».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου