Στα μπλόκα παραμένουν οι αγρότες, καθώς δεν έμειναν ικανοποιημένοι από
το πακέτο μέτρων που εξήγγειλε η κυβέρνηση. Χαρακτηρίζουν «ψίχουλα» και
«εμπαιγμό» τα όσα ανακοινώθηκαν και τις επόμενες ημέρες αποφασίζουν τις
επόμενες κινήσεις τους.
Στην ουσία, όπως τονίζουν οι αγρότες στα μπλόκα, δεν έχει αλλάξει οτιδήποτε από τις αρχικές τους διεκδικήσεις. Χθες, ο πρόεδρος της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Λάρισας Ρίζος Μαρούδας και ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Παλαμά Κ. Τζέλας τόνισαν πως στην ουσία κανένα από τα αιτήματα του αγροτικού κόσμου δεν ικανοποιήθηκε. >>>
Οι αγρότες της Νίκαιας αποφάσισαν να απευθύνουν κάλεσμα σε εκπροσώπους όλων των μπλόκων της χώρας, προκειμένου να συναντηθούν την Κυριακή το μεσημέρι και να αποφασίσουν τη συνέχιση των κινητοποιήσεών τους, ενώ σκέφτονται και το ενδεχόμενο να πραγματοποιήσουν συλλαλητήριο στην Αθήνα, καθώς και να επιδιώξουν συνάντηση με τον πρωθυπουργό. Επίσης, οι αγρότες του μπλόκου της Νίκαιας έχουν προγραμματίσει διαμαρτυρία στις 12 το μεσημέρι στον ΟΠΕΚΕΠΕ και στη μία το μεσημέρι στα γραφεία του ΕΛΓΑ στη Λάρισα. Συλλαλητήριο διοργανώνει η Παναγροτική Αγωνιστική Συσπείρωση το Σάββατο, στις 12 το μεσημέρι, στο Άγαλμα του Ελ. Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη, με πορεία στη συνέχεια προς το Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο, όπου πραγματοποιείται η έκθεση «Zωοτεχνία». Χθες, ιδιοκτήτες ταξί, λεωφορειούχοι και εργαζόμενοι του νομού Ημαθίας που στηρίζουν τις κινητοποιήσεις των αγροτών, πραγματοποίησαν συλλαλητήριο στον κόμβο της Κουλούρας.
Ενισχύονται τα μπλόκα
- Στο Νομό Ημαθίας, το μπλόκο που έχει στηθεί ενισχύεται διαρκώς τόσο από αγρότες που καταφθάνουν με τα τρακτέρ τους από Πέλλα και Πιερία, όσο και από πολίτες άλλων κλάδων της κοινωνίας, όπως οδηγούς ταξί και εμποροϋπαλλήλους.
- Στις Σέρρες, οι αγρότες παραμένουν στην κομβική διασταύρωση του δημοτικού διαμερίσματος Λευκώνα, επί της εθνικής οδού Σερρών-Θεσσαλονίκης και Σερρών-Προμαχώνα, ενώ δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να πάρουν το δρόμο προς το παραμεθόριο σταθμό του Προμαχώνα.
- Παρατεταγμένα παραμένουν τρακτέρ στον κόμβο των Κερδυλλίων παραπλεύρως της εθνικής οδούς Σερρών-Καβάλας, ενώ μια μικρότερη δύναμη αγροτών με τρακτέρ βρίσκεται έξω από το χωριό Ροδολίβος, του Δήμου Αμφιπόλεως.
- Οι αγρότες σε Δράμα και Καβάλα ενισχύουν ολοένα και περισσότερο το μπλόκο που έχει στηθεί στο τμήμα της εθνικής οδού Καβάλας-Δράμας στο ύψος της κοινότητας Λυδίας, ενώ παρατεταγμένα συνεχίζουν να έχουν τα τρακτέρ τους στη Μαυρολέκη και στη διασταύρωση Κοκινογείων.
- Σε Έβρο και Ροδόπη, οι αγρότες έχουν παρατεταγμένα τα τρακτέρ τους έξω από το εργοστάσιο της Βιομηχανίας Ζάχαρης, στις Φέρες και στον κόμβο Καλλίστης, επί της εθνικής οδού Κομοτηνής - Ξάνθης.
Στο μεταξύ, όσον αφορά στον φόρο προστιθέμενης αξίας, η κυβέρνηση υποστηρίζει πως οι αγρότες, παρά τη μείωση του ποσοστού επιστροφής από το 11% στο 6%, που αντιστοιχεί σε ποσό 250 εκατ. ευρώ, τελικά θα ωφεληθούν, καθώς θα προκύψει αδιάθετο ποσό, εξαιτίας απάτης που αποκαλύφθηκε μέσω της ηλεκτρονικής διασταύρωσης στοιχείων. Το αδιάθετο αυτό ποσό θα αναδιανεμηθεί στους αγρότες, ανεβάζοντας άτυπα το ποσοστό επιστροφής ακόμα και πάνω από το 8%.
Πιο συγκεκριμένα, όπως αποδείχθηκε από το 2012 από τους 292.000 δικαιούχους της επιστροφής ΦΠΑ συνολικού ύψους 400 εκατ. ευρώ, την «μερίδα του λέοντος», 244 εκατ. ευρώ καρπώθηκαν παράτυπα 37.000 αγρότες, προσκομίζοντας πιθανότατα πλασματικά τιμολόγια. Το αποτέλεσμα ήταν οι υπόλοιποι 255.000 δικαιούχοι να μοιραστούν το πόσο των 150 εκατ. ευρώ.
Σχετικά με το πετρέλαιο, η κυβέρνηση διαβεβαιώνει ότι μέσα στον Φεβρουάριο οι αγρότες θα λάβουν 80 εκατ. ευρώ από την επιστροφή της πρώτης δόσης του ειδικού φόρου κατανάλωσης πετρελαίου. Η επόμενη δόση θα δοθεί το φθινόπωρο και αν οι δημοσιονομικές συνθήκες το επιτρέψουν, θα διαμορφωθεί και αυτή στα 80 εκατ. και όχι στα 50 εκατ. ευρώ, που αρχικά είχε υπολογιστεί.
Στην ουσία, όπως τονίζουν οι αγρότες στα μπλόκα, δεν έχει αλλάξει οτιδήποτε από τις αρχικές τους διεκδικήσεις. Χθες, ο πρόεδρος της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Λάρισας Ρίζος Μαρούδας και ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Παλαμά Κ. Τζέλας τόνισαν πως στην ουσία κανένα από τα αιτήματα του αγροτικού κόσμου δεν ικανοποιήθηκε. >>>
Οι αγρότες της Νίκαιας αποφάσισαν να απευθύνουν κάλεσμα σε εκπροσώπους όλων των μπλόκων της χώρας, προκειμένου να συναντηθούν την Κυριακή το μεσημέρι και να αποφασίσουν τη συνέχιση των κινητοποιήσεών τους, ενώ σκέφτονται και το ενδεχόμενο να πραγματοποιήσουν συλλαλητήριο στην Αθήνα, καθώς και να επιδιώξουν συνάντηση με τον πρωθυπουργό. Επίσης, οι αγρότες του μπλόκου της Νίκαιας έχουν προγραμματίσει διαμαρτυρία στις 12 το μεσημέρι στον ΟΠΕΚΕΠΕ και στη μία το μεσημέρι στα γραφεία του ΕΛΓΑ στη Λάρισα. Συλλαλητήριο διοργανώνει η Παναγροτική Αγωνιστική Συσπείρωση το Σάββατο, στις 12 το μεσημέρι, στο Άγαλμα του Ελ. Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη, με πορεία στη συνέχεια προς το Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο, όπου πραγματοποιείται η έκθεση «Zωοτεχνία». Χθες, ιδιοκτήτες ταξί, λεωφορειούχοι και εργαζόμενοι του νομού Ημαθίας που στηρίζουν τις κινητοποιήσεις των αγροτών, πραγματοποίησαν συλλαλητήριο στον κόμβο της Κουλούρας.
Ενισχύονται τα μπλόκα
- Στο Νομό Ημαθίας, το μπλόκο που έχει στηθεί ενισχύεται διαρκώς τόσο από αγρότες που καταφθάνουν με τα τρακτέρ τους από Πέλλα και Πιερία, όσο και από πολίτες άλλων κλάδων της κοινωνίας, όπως οδηγούς ταξί και εμποροϋπαλλήλους.
- Στις Σέρρες, οι αγρότες παραμένουν στην κομβική διασταύρωση του δημοτικού διαμερίσματος Λευκώνα, επί της εθνικής οδού Σερρών-Θεσσαλονίκης και Σερρών-Προμαχώνα, ενώ δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να πάρουν το δρόμο προς το παραμεθόριο σταθμό του Προμαχώνα.
- Παρατεταγμένα παραμένουν τρακτέρ στον κόμβο των Κερδυλλίων παραπλεύρως της εθνικής οδούς Σερρών-Καβάλας, ενώ μια μικρότερη δύναμη αγροτών με τρακτέρ βρίσκεται έξω από το χωριό Ροδολίβος, του Δήμου Αμφιπόλεως.
- Οι αγρότες σε Δράμα και Καβάλα ενισχύουν ολοένα και περισσότερο το μπλόκο που έχει στηθεί στο τμήμα της εθνικής οδού Καβάλας-Δράμας στο ύψος της κοινότητας Λυδίας, ενώ παρατεταγμένα συνεχίζουν να έχουν τα τρακτέρ τους στη Μαυρολέκη και στη διασταύρωση Κοκινογείων.
- Σε Έβρο και Ροδόπη, οι αγρότες έχουν παρατεταγμένα τα τρακτέρ τους έξω από το εργοστάσιο της Βιομηχανίας Ζάχαρης, στις Φέρες και στον κόμβο Καλλίστης, επί της εθνικής οδού Κομοτηνής - Ξάνθης.
Στο μεταξύ, όσον αφορά στον φόρο προστιθέμενης αξίας, η κυβέρνηση υποστηρίζει πως οι αγρότες, παρά τη μείωση του ποσοστού επιστροφής από το 11% στο 6%, που αντιστοιχεί σε ποσό 250 εκατ. ευρώ, τελικά θα ωφεληθούν, καθώς θα προκύψει αδιάθετο ποσό, εξαιτίας απάτης που αποκαλύφθηκε μέσω της ηλεκτρονικής διασταύρωσης στοιχείων. Το αδιάθετο αυτό ποσό θα αναδιανεμηθεί στους αγρότες, ανεβάζοντας άτυπα το ποσοστό επιστροφής ακόμα και πάνω από το 8%.
Πιο συγκεκριμένα, όπως αποδείχθηκε από το 2012 από τους 292.000 δικαιούχους της επιστροφής ΦΠΑ συνολικού ύψους 400 εκατ. ευρώ, την «μερίδα του λέοντος», 244 εκατ. ευρώ καρπώθηκαν παράτυπα 37.000 αγρότες, προσκομίζοντας πιθανότατα πλασματικά τιμολόγια. Το αποτέλεσμα ήταν οι υπόλοιποι 255.000 δικαιούχοι να μοιραστούν το πόσο των 150 εκατ. ευρώ.
Σχετικά με το πετρέλαιο, η κυβέρνηση διαβεβαιώνει ότι μέσα στον Φεβρουάριο οι αγρότες θα λάβουν 80 εκατ. ευρώ από την επιστροφή της πρώτης δόσης του ειδικού φόρου κατανάλωσης πετρελαίου. Η επόμενη δόση θα δοθεί το φθινόπωρο και αν οι δημοσιονομικές συνθήκες το επιτρέψουν, θα διαμορφωθεί και αυτή στα 80 εκατ. και όχι στα 50 εκατ. ευρώ, που αρχικά είχε υπολογιστεί.
ΣΥΡΙΖΑ / ΕΚΜ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ:
Πακέτο ημίμετρων και πλαστών υποσχέσεων για τους αγρότες
Το υποτιθέμενο «πακέτο παροχών» που συμφωνήθηκε στη συνάντηση των πολιτικών αρχηγών της Μνημονιακής συγκυβέρνησης και εξήγγειλε με τυμπανοκρουσίες ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, δεν απαντά ούτε στο ελάχιστο στην επιτακτική ανάγκη των αγροτών να μείνουν στη γη τους και να συνεχίσουν να παράγουν.
Στο αίτημα για καταβολή
αποζημίωσης των καταστροφών από το «πράσινο σκουλήκι» σε
βαμβακοκαλλιέργειες, απαντούν με την καταβολή της συνδεδεμένης ενίσχυσης
που έτσι κι αλλιώς θα τους δινόταν και μάλιστα φέτος μειωμένη, λόγω της
λαιμητόμου του προστίμου συνυπευθυνότητας. Η αποζημίωση έπρεπε να
καλύπτεται από τον ΕΛΓΑ, του οποίου τον δημόσιο χαρακτήρα κατήργησαν,
ανεβάζοντας εξωφρενικά τα ασφάλιστρα χωρίς να καλύπτονται όλες οι
ζημιές.
Όσον αφορά την ενεργοποίηση του Κανονισμού «de minimis»
για την ενίσχυση των κτηνοτρόφων με 0,20€-0,30€ ανά ζώο, αντιστοιχούν σε
1 κιλό καλαμπόκι το χρόνο για την πλειοψηφία των αιγοπροβατοτρόφων και
των βοοτρόφων στις πεδινές περιοχές, ενώ η μερίδα του λέοντος θα δοθεί
στις μεγάλες βιομηχανικές κτηνοτροφικές και πτηνοτροφικές επιχειρήσεις,
αφήνοντας τους μικρομεσαίους κτηνοτρόφους στο έλεος της κρίσης που τους
πλήττει εδώ και χρόνια.
Η πληρωμή των ροδακινοπαραγωγών είναι
υποχρέωση των μεταποιητικών βιομηχανιών που έχουν ήδη εμπορευτεί τα
προϊόντα και κερδίζουν αφήνοντας απλήρωτους τους παραγωγούς επί μήνες.
Το χάρισμα σε μια νύχτα της ΑΤΕ στην Πειραιώς ήταν προφανές ότι θα
κορυφώσει την έλλειψη ρευστότητας και θα στραγγαλίσει την αγροτική
οικονομία.
Επιμένουν στη μείωση της επιστροφής του ΦΠΑ από το 11%
στο 5%, παρακρατώντας χρήματα που έχουν προπληρώσει για ΦΠΑ μέσω
συναλλαγών τους, κλέβοντας στην ουσία τα αγροτικά νοικοκυριά. Επιπλέον,
επικαλούνται τις εικονικές επιστροφές ΦΠΑ και με «μπακαλίστικους»
υπολογισμούς ρίχνουν στάχτη στα μάτια των αγροτών πως δήθεν θα
επωφεληθούν από την αναδιανομή των χρημάτων από τους μη δικαιούχους.
Η
συνταξιοδότηση είναι ένα κρίσιμο θέμα και αφορά χιλιάδες αγρότες. Η
πρόωρη σύνταξη όπως προτείνει ο Υπουργός εξυπηρετεί ελάχιστους και δεν
διευκρινίζει τι θα γίνει με όλους αυτούς που αξίωναν σύνταξη στα 65 έτη
το 2013.
Τα μέτρα για την εξασφάλιση της υποθηκευμένης αγροτικής
γης είναι αν μη τι άλλο σκόπιμη παραπλάνηση. Οι αγρότες όπως και όλοι οι
δανειολήπτες έχουν δικαίωμα με απλή αίτηση να ζητήσουν την απομείωση
της υποθήκης τους στο 120%, οπότε για το 80% των αγροτών δεν γίνεται
καμιά ιδιαίτερη εξυπηρέτηση. Όσον αφορά το 20% των δανείων που
διαχειρίζεται ο εκκαθαριστής θα πρέπει να υπάρξει συγκεκριμένη
νομοθετική ρύθμιση ώστε να μην απειληθούν οι υποθηκευμένες περιουσίες
των αγροτών και όχι να αφεθεί στα χέρια του εκκαθαριστή
Το
αγροτικό πετρέλαιο έπρεπε να είναι αφορολόγητο και η αυτονόητη κρατική
υποχρέωση της επιστροφής του ΕΦΚ εντός του 2013, σαν μέτρο δήθεν
ανακούφισης είναι άλλη μια παραπλάνηση.
Η καθιέρωση νυχτερινού
ηλεκτρικού ρεύματος έτσι γενικόλογα και μόνο για θερινούς μήνες
εξυπηρετεί μόνο μερίδα αγροτών και συγκεκριμένες καλλιέργειες και όχι το
σύνολο της αγροτικής δραστηριότητας.
Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις
του αγροτικού τομέα εξαιρέθηκαν από προηγούμενα προγράμματα του ΤΕΜΠΜΕ
για την κάλυψη με ευνοϊκούς όρους δανειοδότησης. Μέχρι σήμερα δεν έχει
γίνει τίποτα και ότι η τύχη του ΤΕΜΠΜΕ αγροτών αγνοείται, οπότε η
γραφειοκρατική «τακτοποίηση» για επενδυτικά σχέδια σχεδίων βελτίωσης,
αποτελεί υποχρέωση του Υπουργείου και όχι κάποιο επιπλέον μέτρο.
Σε
όλες τις γωνιές της Ελλάδας οι αγρότες διεκδικούν λύσεις στα κρίσιμα
ζητήματα επιβίωσης τους, που είναι το ψηλό κόστος παραγωγής, οι
εξευτελιστικές τιμές παραγωγού και η ψαλίδα τιμών από το χωράφι και τον
στάβλο μέχρι το πιάτο των καταναλωτών, η ασυδοσία των μεσαζόντων, των
καρτέλ και των super market, η τοκογλυφική πρακτική και η ασυδοσία των
τραπεζών, το στράγγισμα της χρηματοδότησης των αγροτικών νοικοκυριών.
Σε αυτά τα αιτήματα, καμιά λύση δε δόθηκε, από το δήθεν «πακέτο παροχών»
του Υπουργού ΑΑΤ και της Μνημονιακής συγκυβέρνησης.
Το αγροτικό κίνημα που δυναμώνει και συμπαρατάσσεται με τους λαϊκούς αγώνες, θα δώσει την αποφασιστική απάντηση.


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου