Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

SUCCESS STORY: ΒΟΥΤΙΑ ΣΤΙΣ ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΕΝ ΜΕΣΩ ΑΠΟΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΥ !

ΜΕΙΩΣΗ 4,3% ΤΩΝ ΕΞΑΓΩΓΩΝ ΤΟΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ 
-1,1% Ο ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ ΤΟΝ ΦΛΕΒΑΡΗ
Η σημαντική μείωση των εξαγωγών τον Ιανουάριο του 2014, στο πλαίσιο ενός κλιμακούμενου, μήνα με το μήνα, περιορισμού τους, είναι ιδιαιτέρως ανησυχητική για την περαιτέρω πορεία της οικονομίας, ανησυχία η οποία δεν μπορεί να καταπραϋνθεί από την ακόμα μεγαλύτερη μείωση των εισαγωγών. Η περαιτέρω αποδυνάμωση της ήδη ισχνότατης εξαγωγικής δυναμικής της ελληνικής οικονομίας, σε φάση, μάλιστα, αποπληθωρισμού, >>>
 



υποδηλώνει μια πορεία συνεχούς οικονομικής υποβάθμισης, μέχρι καταρρεύσεως, η οποία διαψεύδει παταγωδώς τα επίπλαστα success story.

Την ίδια ώρα, ο δείκτης τιμών καταναλωτή υποχώρησε κατά 1,1% το Φλεβάρη, φτάνοντας το δωδέκατo μήνα συνεχούς μείωσης, πράγμα που μπορεί να συνιστά μια μικρή ανακούφιση για τους καταναλωτές, αλλά ως φαινόμενο (αποπληθωρισμός) επιδεινώνει τις υφεσιακές τάσεις στην οικονομία και ενισχύει (ποσοστιαία) το βάρος του δημόσιου και ιδιωτικού χρέους.

Η θλιβερή αποτυχία των μνημονιακών προγραμμάτων προκαλεί όλο και μεγαλύτερες και πιο επικίνδυνες αρνητικές παρενέργειες.
«Ο ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ»

Η Iskra παραθέτει στη συνέχεια, χωρίς κρίσεις και σχόλια, σχετικά ρεπορτάζ από διάφορες ιστοσελίδες.

ΜΕΙΩΣΗ 4,3% ΣΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΤΟΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ
Μείωση 4,3% κατέγραψαν οι ελληνικές εξαγωγές τον Ιανουάριο, ενώ οι εισαγωγές σημείωσαν μείωση 9,4%.
Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή η συνολική αξία των εξαγωγών - αποστολών τον Ιανουάριο 2014 ανήλθε στο ποσό των 2,12 δισ. ευρώ έναντι 2,22 δισ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2013, παρουσιάζοντας μείωση 4,3%. Αντίστοιχα, η μεταβολή χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 4,3%.
Η συνολική αξία των εξαγωγών - αποστολών κατά το δωδεκάμηνο Φεβρουαρίου 2013 - Ιανουαρίου 2014 παρουσίασε μείωση 1,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο δωδεκάμηνο Φεβρουαρίου 2012 - Ιανουαρίου 2013.
Η συνολική αξία των εισαγωγών - αφίξεων τον Ιανουάριο 2014 ανήλθε στο ποσό των 3,75 δισ. ευρώ, έναντι 4,14 δισ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2013, παρουσιάζοντας μείωση 9,4%. Αντίστοιχα η μεταβολή χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 3,3%.
Η συνολική αξία των εισαγωγών - αφίξεων κατά το δωδεκάμηνο Φεβρουαρίου 2013 - Ιανουαρίου 2014 παρουσίασε μείωση 6,5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο δωδεκάμηνο Φεβρουαρίου 2012 - Ιανουαρίου 2013.

ΣΤΟ -1,1% Ο ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ ΤΟΝ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟ
Κατά 1,1% υποχώρησε το Φεβρουάριο ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή, από -1,5% τον Ιανουάριο, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
Σημειώνεται ότι πρόκειται για τον δωδέκατο συνεχόμενο μήνα μείωσης του πληθωρισμού, με σημαντικές πιέσεις στις τιμές στέγασης, μεταφορών, εκπαίδευσης και αναψυχής.
Ειδικότερα, από το Δείκτη του Φεβρουαρίου 2013 προκύπτει μείωση 1,1%, έναντι αύξησης 0,1%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2013 προς το 2012.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Φεβρουάριο 2014 σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2014, παρουσίασε μείωση 1,3%, έναντι μείωσης 1,6%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Παράλληλα, ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2013-Φεβρουαρίου 2014 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2012-Φεβρουαρίου 2013 παρουσίασε μείωση 1,2%, έναντι αύξησης 1,2%, που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,3% το μήνα Φεβρουάριο 2014 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2014, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις μειώσεις των δεικτών:
  • Κατά 0,6% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα νωπά λαχανικά και στο νωπό αρνί και κατσίκι. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα νωπά ψάρια.
  • Κατά 18,8% της ομάδας «Ένδυση και Υπόδηση», λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
  • Κατά 0,1% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ενοίκια κατοικιών.
  • Κατά 2,4% της ομάδας «Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
  • Κατά 1,0% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ειδών ατομικής φροντίδας και των τιμών των ειδών ταξιδίου-είδη καπνιστού-λοιπών προσωπικών ειδών, εξαιτίας των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
  • Κατά 0,4% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των τσιγάρων.
  • Κατά 0,5% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνη),των διοδίων και των αεροπορικών εισιτηρίων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την μείωση των τιμών των αυτοκινήτων.
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,1% το μήνα Φεβρουάριο 2014 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2013, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις μειώσεις των δεικτών:
  • Κατά 1,3% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα νωπά λαχανικά, νωπά φρούτα, νωπές πατάτες, δημητριακά και παρασκευάσματα, νωπά πουλερικά, αρνί και κατσίκι (νωπά) και αναψυκτικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από τη αύξηση των τιμών στα γαλακτοκομικά και αυγά, νωπό μοσχάρι και ελαιόλαδο.
  • Κατά 2,9% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • Κατά 2,2% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ενοικίων κατοικιών, των υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας και του πετρελαίου θέρμανσης. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό.
  • Κατά 0,2% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη: έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, οικιακές συσκευές, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
  • Κατά 3,4% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των αυτοκινήτων, των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης). Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα διόδια και στα εισιτήρια αεροπλάνων.
  • Κατά 2,9% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών, των ειδών και υπηρεσιών αναψυχής, των βιβλίων και του πακέτου διακοπών.
  • Κατά 3,9% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.
  • Κατά 2,7% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των εστιατορίων-ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων και των ξενοδοχείων.
  • Κατά 4,1% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των κουρείων-κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων μεταφορών.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
  • Κατά 2% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των τσιγάρων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις μπύρες.
  • Κατά 1,7% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως της συμμετοχής των καταναλωτών στις λιανικές τιμές των φαρμάκων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές, παραϊατρικές υπηρεσίες.
O Εναρμονισμένoς Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΕνΔΤΚ) του μηνός Φεβρουαρίου 2014 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2013 παρουσίασε μείωση 0,9%, έναντι αύξησης 0,1% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2013 προς το 2012.
Ο ΕνΔΤΚ κατά το μήνα Φεβρουάριο 2014 σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2014 παρουσίασε μείωση 1,1%, έναντι μείωσης 1,6%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος ΕνΔΤΚ του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2013-Φεβρουαρίου 2014 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2012-Φεβρουαρίου 2013 παρουσίασε μείωση 1,1%, έναντι αύξησης 0,7%, που σημειώθηκε από τη σύγκριση των αντίστοιχων προηγούμενων δωδεκαμήνων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σου.
Μην ξεχνάς, ότι τα σχόλια, υπάρχουν για έκφραση γνώμης, άποψης, διάλογο και ακόμη για ιδέες και προτάσεις.
Εννοείται ότι εδώ δε βρίζουμε και δεν προσβάλλουμε κανέναν, κυρίως τους συνομιλητές μας, που είναι απλοί πολίτες, σαν εμάς.
Πάντως, αν κάτι «πάει στραβά», η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Αν κρίνεις ότι θα συμμετέχεις με σχόλια σ’ αυτό το blog, καλό είναι (όχι υποχρεωτικό πάντως), να χρησιμοποιείς ένα ψευδώνυμο, για να «γνωριζόμαστε» και να συζητάμε καλύτερα…

ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΑΣ