Τρίτη 8 Απριλίου 2014

Θεσ/νίκη. Μετά το Νερό και το Λιμάνι κι ο ...Λευκός Πύργος στον ΤΑΙΠΕΔ *;;;

Πουλάνε το λιμάνι / πουλάνε το νερό / σε λίγο θα πουλήσουν τον… Πύργο τον Λευκό !!!
Στη γενική απεργία της Τετάρτης η πόλη της Θεσσαλονίκης κατεβαίνει και με τη δική της ατζέντα που αφορά και τη δημόσια περιουσία της πόλης, το λιμάνι της και το νερό της, τον ΟΛΘ και την ΕΥΑΘ, που βρίσκονται στις πρώτες σελίδες του βιβλίου του γενικού ξεπουλήματος που έχει ανοίξει η κυβέρνηση και οι μαριονέτες του ΤΑΙΠΕΔ. Για την ΕΥΑΘ η ιστορία είναι μεγάλη και παλιά και άρχισε να γράφεται από το 1999 όταν η – κεντροαριστερή – κυβέρνηση Σημίτη προχώρησε στην ενοποίηση του ΟΥΘ (ύδρευση) και του ΟΑΘ (αποχέτευση) και στη δημιουργία της ενιαίας Εταιρίας που, με τις ευλογίες των εκσυγχρονιστών, μπήκε στο χρηματιστήριο. Αυτή ήταν η πρώτη πράξη της ιδιωτικοποίησης >>>
 




καθώς, στα χρόνια που ακολούθησαν, και η SUEZ μπήκε μέτοχος στην ΕΥΑΘ και ο Άκτωρας ανέλαβε τη λειτουργία της «καρδιάς», του διυλιστηρίου του Αλιάκμονα, και του «εντέρου», του βιολογικού καθαρισμού της Σίνδου, της Εταιρίας. 
Μετά το 2004, με κυβέρνηση Κωστάκη Καραμανλή, η ΕΥΑΘ βρίσκεται στο στόχαστρο μίας πολύ μεγάλης νεοφιλελεύθερης επίθεσης που κρατάει πέντε ολόκληρα χρόνια με το κίνημα στους δρόμους και τον Γιωργάκη Παπανδρέου να δηλώσει, λίγο πριν από τις εκλογές του 2009, ότι η ΕΥΑΘ δεν πωλείται τελεία και τέρμα. 
Στην εποχή του μνημονίου η ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ αποκτά εμβληματικό χαρακτήρα και για τις μνημονιακές κυβερνήσεις και για το κίνημα που αντιστέκεται, συμμαχεί και με φορείς και τελικά καταφέρνει να φτάσει τα πράγματα μπροστά στο «ναι ή όχι στην ιδιωτικοποίηση» που θα απαντηθεί στο δημοψήφισμα που θα πραγματοποιηθεί στις 18 Μαΐου.   

Παράλληλα με αυτήν της ΕΥΑΘ, κυρίως μετά το 2004, τρέχει και η ιστορία με την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ
Η πώληση των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, σε πρώτη φάση μέσα από την «παραχώρηση» των υπέρκερδοφόρων Σταθμών Μεταφόρτωσης Εμποροκιβωτίων, βρέθηκε πολύ ψηλά στην ατζέντα της κυβέρνησης του Κωστάκη Καραμανλή και του απίθανου υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Γιώργου Βουλγαράκη. 
Με απεργίες διαρκείας οι εργαζόμενοι στα λιμάνια προσπάθησαν να σταματήσουν την κυβέρνηση που όμως στην περίπτωση του Πειραιά τα κατάφερε «παραχωρώντας» το ΣΕΜΠΟ του ΟΛΘ στην κρατικό κινεζικό κολοσσό της COSCO. 
Στη Θεσσαλονίκη, όπου στα κάγκελα του λιμανιού κρεμάστηκαν ακόμα και βουλευτές του… ΠΑΣΟΚ, το σχέδιο τελικά ναυάγησε καθώς η εταιρία Hutchison (συμφερόντων Χονγκ Κονγκ αλλά και Λαυρέντη Λαυρεντιάδη) απέσυρε το ενδιαφέρον της. 
Με την υπογραφή του πρώτου μνημονίου ο ΟΛΘ πήρε ξανά προτεραιότητα στη λίστα των ιδιωτικοποιήσεων με την τοπική οικονομική ελίτ, και τους ανθρώπους του Βενιζέλου, να υποστηρίζουν το σχέδιο του ξεπουλήματος διαφωνώντας όμως στο πώς αυτό θα γίνει.
Και όπως πάντα όλα, και για το λιμάνι και για το νερό της Θεσσαλονίκης, θα κριθούν στους δρόμους.         

*Αλήθεια ο Λευκός Πύργος, ως ιδιωτική ιδιοκτησία του ελληνικού δημοσίου πώς και δεν πέρασε στην ιδιοκτησία του ΤΑΙΠΕΔ;
Π.Ρ.
alterthess

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σου.
Μην ξεχνάς, ότι τα σχόλια, υπάρχουν για έκφραση γνώμης, άποψης, διάλογο και ακόμη για ιδέες και προτάσεις.
Εννοείται ότι εδώ δε βρίζουμε και δεν προσβάλλουμε κανέναν, κυρίως τους συνομιλητές μας, που είναι απλοί πολίτες, σαν εμάς.
Πάντως, αν κάτι «πάει στραβά», η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Αν κρίνεις ότι θα συμμετέχεις με σχόλια σ’ αυτό το blog, καλό είναι (όχι υποχρεωτικό πάντως), να χρησιμοποιείς ένα ψευδώνυμο, για να «γνωριζόμαστε» και να συζητάμε καλύτερα…

ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΑΣ