Από τη μία οι «πονηριές» στα κριτήρια για να περιοριστεί ο αριθμός των
δικαιούχων και να φτάσουν τα 450 εκατομμύρια ευρώ και από την άλλη οι
λανθασμένοι επικοινωνιακοί χειρισμοί – ο γενικός γραμματέας του
υπουργείου Οικονομικών παρότρυνε δημοσίως όλους τους έχοντες χαμηλό
εισόδημα να κάνουν ηλεκτρονική αίτηση, με αποτέλεσμα να πηγαίνει η...
χυλόπιτα σύννεφο – θα μετατρέψουν τελικώς σε... μπούμερανγκ αυτό που οι
ίδιοι σχεδίασαν ως το ισχυρότερο επικοινωνιακό όπλο εν όψει των εκλογών. Ήταν τέτοιοι οι χειρισμοί που έγιναν και στην προκειμένη περίπτωση, >>>
ώστε
έχουμε φτάσει στο σημείο, με αφορμή το κοινωνικό μέρισμα, να στρέφεται η
μια κοινωνική ομάδα εναντίον της άλλης:
«Γιατί να παίρνουν μέρισμα οι ένστολοι που έχουν σταθερό μισθό 1.500 ευρώ και να μην παίρνουν οι άνεργοι με μηδενικό εισόδημα επειδή τυχαίνει να τους φιλοξενούν οι γονείς τους;».
«Γιατί να παίρνουν μέρισμα οι ένστολοι που έχουν σταθερό μισθό 1.500 ευρώ και να μην παίρνουν οι άνεργοι με μηδενικό εισόδημα επειδή τυχαίνει να τους φιλοξενούν οι γονείς τους;».
Φτάσαμε στο σημείο ακόμη και να
«φουντώνουν» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα ρατσιστικά σχόλια: «Με
αυτά τα κριτήρια που θέσπισαν, το μέρισμα θα εισπράξουν μόνον οι...
Τσιγγάνοι».
Αναξιόπιστα δεδομένα
Η κυβέρνηση Σαμαρά, εμμένοντας στην επικοινωνιακή στρατηγική των πρωτογενών πλεονασμάτων, της διανομής «μερίσματος» και του greekovery, ολισθαίνει στο ίδιο λάθος που έκανε και η κυβέρνηση Παπανδρέου με το που ανέλαβε την εξουσία το 2009: προσπαθεί να μοιράσει χρήμα, χωρίς να έχει μια στοιχειωδώς αξιόπιστη βάση δεδομένων, από την οποία να προκύπτει ποιοι είναι αυτοί που χρήζουν άμεσης οικονομικής βοήθειας σε αυτήν τη χώρα.
Ελλείψει άλλης εναλλακτικής, καταφεύγει και πάλι στα στοιχεία των φορολογικών δηλώσεων (και μάλιστα αυτά του 2012, καθώς οι φορολογικές δηλώσεις του 2013 ακόμη δεν έχουν υποβληθεί) και εκεί έρχεται αντιμέτωπη με την εκτεταμένη φοροδιαφυγή και την επίσης εκτεταμένη φτώχεια που έχει σπείρει η μνημονιακή πολιτική.
Τα στατιστικά στοιχεία παρουσιάστηκαν στην επιτροπή που είχε αναλάβει να θεσπίσει τα κριτήρια διανομής του «μερίσματος».
Αναξιόπιστα δεδομένα
Η κυβέρνηση Σαμαρά, εμμένοντας στην επικοινωνιακή στρατηγική των πρωτογενών πλεονασμάτων, της διανομής «μερίσματος» και του greekovery, ολισθαίνει στο ίδιο λάθος που έκανε και η κυβέρνηση Παπανδρέου με το που ανέλαβε την εξουσία το 2009: προσπαθεί να μοιράσει χρήμα, χωρίς να έχει μια στοιχειωδώς αξιόπιστη βάση δεδομένων, από την οποία να προκύπτει ποιοι είναι αυτοί που χρήζουν άμεσης οικονομικής βοήθειας σε αυτήν τη χώρα.
Ελλείψει άλλης εναλλακτικής, καταφεύγει και πάλι στα στοιχεία των φορολογικών δηλώσεων (και μάλιστα αυτά του 2012, καθώς οι φορολογικές δηλώσεις του 2013 ακόμη δεν έχουν υποβληθεί) και εκεί έρχεται αντιμέτωπη με την εκτεταμένη φοροδιαφυγή και την επίσης εκτεταμένη φτώχεια που έχει σπείρει η μνημονιακή πολιτική.
Τα στατιστικά στοιχεία παρουσιάστηκαν στην επιτροπή που είχε αναλάβει να θεσπίσει τα κριτήρια διανομής του «μερίσματος».
Βάσει των ευρημάτων από
τις φορολογικές δηλώσεις του 2013 (αποτυπώνουν τα εισοδήματα του 2012):
• 1.030.643 είναι τα νοικοκυριά που δήλωσαν το 2013 εισοδήματα κάτω και από 5.000 ευρώ τον χρόνο.
• Σε 321.525 ανήλθαν οι φορολογούμενοι που δεν εμφάνισαν καθόλου εισόδημα το 2013.
• Το 2013 καταγράφηκαν 2.547.413 κοινές δηλώσεις με ετήσιο εισόδημα κάτω των 9.000 ευρώ.
Τρικ της συμφοράς
Τι να έκαναν τα μέλη της επιτροπής μπροστά σε αυτά τα νούμερα;
• 1.030.643 είναι τα νοικοκυριά που δήλωσαν το 2013 εισοδήματα κάτω και από 5.000 ευρώ τον χρόνο.
• Σε 321.525 ανήλθαν οι φορολογούμενοι που δεν εμφάνισαν καθόλου εισόδημα το 2013.
• Το 2013 καταγράφηκαν 2.547.413 κοινές δηλώσεις με ετήσιο εισόδημα κάτω των 9.000 ευρώ.
Τρικ της συμφοράς
Τι να έκαναν τα μέλη της επιτροπής μπροστά σε αυτά τα νούμερα;
Είχαν
εντολή από το Μέγαρο Μαξίμου το «μέρισμα» να είναι... χορταστικό και να
μην πέσει κάτω από τα 500 ευρώ ανά νοικοκυριό.
Ή που θα κατέβαζαν το
εισοδηματικό όριο στα 4.500 ευρώ (αυτό άλλωστε το ισχυρίστηκε και
δημοσίως το υπουργείο Οικονομικών σε σχετική ανακοίνωση) ή θα κατέφευγαν
στα... τρικ που τελικώς υιοθετήθηκαν:
1 Επαναπροσδιόρισαν την έννοια του οικογενειακού εισοδήματος.
1 Επαναπροσδιόρισαν την έννοια του οικογενειακού εισοδήματος.
Για πρώτη φορά στα χρονικά αυτής της χώρας, στο
οικογενειακό εισόδημα περιλαμβάνεται πλέον και αυτό του...
φιλοξενούμενου.
Κόβεται ένα ζευγάρι δύο ανέργων επειδή μαζί τους μένει
και ο παππούς, ο οποίος συνεισφέρει με τη σύνταξη των 450 ευρώ τον μήνα.
Αυτή η οικογένεια των δύο ανέργων και του χαμηλοσυνταξιούχου παππού ή γιαγιάς που συζεί (η έννοια της φιλοξενίας είναι εξαιρετικά διαδεδομένη στην Ελλάδα) είναι σύνηθες φαινόμενο.
2 Δεν δικαιούνται επίδομα όσοι φιλοξενούνται. Με λίγα λόγια, ο άνεργος που δεν έχει δική του διεύθυνση (επειδή δεν μπορεί να έχει, όπως είναι το προφανές) δεν παίρνει επίδομα.
Αυτή η οικογένεια των δύο ανέργων και του χαμηλοσυνταξιούχου παππού ή γιαγιάς που συζεί (η έννοια της φιλοξενίας είναι εξαιρετικά διαδεδομένη στην Ελλάδα) είναι σύνηθες φαινόμενο.
2 Δεν δικαιούνται επίδομα όσοι φιλοξενούνται. Με λίγα λόγια, ο άνεργος που δεν έχει δική του διεύθυνση (επειδή δεν μπορεί να έχει, όπως είναι το προφανές) δεν παίρνει επίδομα.
Μόνο και μόνο
εξαιτίας αυτού του κριτηρίου έμειναν έξω εκατοντάδες χιλιάδες άτομα.
3 Δεν δικαιούνται επίδομα καν αυτοί που εισπράττουν το επίδομα ανεργίας!
3 Δεν δικαιούνται επίδομα καν αυτοί που εισπράττουν το επίδομα ανεργίας!
Στο εισοδηματικό κριτήριο λαμβάνεται υπόψη και το
εισόδημα από το επίδομα, το οποίο σε ετήσια βάση μπορεί να φτάσει στα
5.000 ευρώ.
Που σημαίνει, απλά, ότι ένας άνεργος φορολογούμενος που
εισέπραξε επίδομα για 10 μήνες και δύο μισθούς μένει εκτός ενίσχυσης.
4 Το μεγαλύτερο τρικ βέβαια συνίσταται στην εφαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης.
4 Το μεγαλύτερο τρικ βέβαια συνίσταται στην εφαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης.
Το τεκμήριο δεν έχει να κάνει πλέον μόνο με την
κατοχή περιουσιακών στοιχείων.
Επιβάλλεται τεκμήριο μόνο και μόνο
επειδή... υπάρχεις (3.000 ευρώ αν είσαι ανύπαντρος και 5.000 ευρώ αν
είσαι παντρεμένος).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου