Στις 250.000 θα ανέλθουν οι επιχειρήσεις που θα βάλουν «λουκέτο» μέχρι το τέλος του μήνα, σύμφωνα με στελέχη τραπεζών, συνυπολογίζοντας και το 2010.
Ο αριθμός εκείνων που θα κλείνουν από κει και πέρα θα είναι όλο και μικρότερος, επισημαίνουν εκπρόσωποι των επιμελητηρίων.
Την ίδια στιγμή, στοιχεία των επιμελητηρίων που ανακοίνωσε το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας δείχνουν ότι το 2010 οι επιχειρήσεις που άνοιξαν σε σχέση με εκείνες που έκλεισαν ήταν 6.744 περισσότερες. Για την ακρίβεια πέρυσι διαγράφηκαν 56.037 και εγγράφηκαν ως καινούργιες 62.781. --->>>
250.000 λουκέτα σε 14 μήνες
Τα ίδια στελέχη των τραπεζών, όπως και οι πρόεδροι του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου της Αθήνας Κ. Μίχαλος και του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου της Αθήνας Π. Ραβάνης, μιλώντας στο «Εθνος» εκτιμούν ότι ο καταιγιστικός ρυθμός του κλεισίματος επιχειρήσεων φαίνεται πως μετά τον Φεβρουάριο θα φρενάρει...
Σημειώνουν δε ότι τα στοιχεία των επιμελητηρίων δεν αποτυπώνουν ολόκληρη την πραγματικότητα. Οπως εξηγεί ο κ. Μίχαλος, «τα προηγούμενα χρόνια οι εγγραφές ήταν περισσότερες έναντι των διαγραφών. Για παράδειγμα, το 2006 άνοιγαν 4,25 επιχειρήσεις κι έκλεινε μία. Το 2008 η αναλογία ήταν 3 προς 2 και το 2009 2,4 προς 1. Αυτό δείχνει ότι τα προηγούμενα χρόνια και πολύ περισσότερο τα δύο τελευταία οι νέες επιχειρήσεις μειώνονται και ανεβαίνει ο αριθμός εκείνων που κλείνουν».
Αλλά και ο κ. Ραβάνης προσθέτει: «Οι ιδιοκτήτες που κλείνουν τις επιχειρήσεις τους, αν δεν είναι λόγω συνταξιοδότησης, δεν τις δηλώνουν στα μητρώα των επιμελητηρίων. Επίσης εκείνες που πτωχεύουν για να γίνουν γνωστές σε εμάς θα πρέπει να ακολουθήσει πρώτα μία μεγάλη πτωχευτική διαδικασία».
Συμφωνούν
Και οι δύο πρόεδροι συμφωνούν πάντως στο ότι φέτος θα υπάρξουν «λουκέτα» αλλά λιγότερα. «Εκτιμώ ότι θα είναι λιγότερες, καθώς φαίνεται ότι η ύφεση συνεχίζεται, αλλά όχι με τους ίδιους έντονους ρυθμούς» λέει ο πρόεδρος του ΒΕΑ, ενώ ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ σημειώνει: «Εκλεισαν πολλές τα τελευταία χρόνια. Νομίζω ότι πλησιάζουμε στο τέλος αυτής της διαδικασίας».
Ενδιαφέρον έχει το είδος των νέων επιχειρήσεων. «Είναι ενεργειακές, αρκετές από αυτές. Αισιόδοξο μήνυμα γιατί οδεύουμε σε άλλο μοντέλο ανάπτυξης. Την πράσινη» σχολιάζει ο κ. Μίχαλος.
Από την πλευρά του ο κ. Ραβάνης, με βάση τα στοιχεία του ΒΕΑ, λέει: «Δυστυχώς σβήνει η παραγωγή. Οι νέες εγγραφές δείχνουν περισσότερο τομείς υπηρεσιών. Για παράδειγμα μεταποίηση ρούχων, υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι κ.λπ.».
Αξιοσημείωτο είναι επίσης και το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις που ανοίγουν δεν είναι πια ευκαιριακές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σου.
Μην ξεχνάς, ότι τα σχόλια, υπάρχουν για έκφραση γνώμης, άποψης, διάλογο και ακόμη για ιδέες και προτάσεις.
Εννοείται ότι εδώ δε βρίζουμε και δεν προσβάλλουμε κανέναν, κυρίως τους συνομιλητές μας, που είναι απλοί πολίτες, σαν εμάς.
Πάντως, αν κάτι «πάει στραβά», η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Αν κρίνεις ότι θα συμμετέχεις με σχόλια σ’ αυτό το blog, καλό είναι (όχι υποχρεωτικό πάντως), να χρησιμοποιείς ένα ψευδώνυμο, για να «γνωριζόμαστε» και να συζητάμε καλύτερα…
ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΑΣ