ΕΛΣΤΑΤ: 37% ΤΟ ΚΟΥΡΕΜΑ ΣΤΙΣ ΑΜΟΙΒΕΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 2009-2014
Είτε εξαιτίας της μείωσης των μισθωτών εργαζομένων (απολύσεις) είτε λόγω των περικοπών στους μισθούς, γεγονός είναι πως την τελευταία 5ετία (2009-2014) οι πραγματικές αμοιβές των απασχολουμένων με καθεστώς εξαρτημένης εργασίας μειώθηκαν συνολικά, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, κατά 37% ! Στην πραγματικότητα η μάζα των αμοιβών των μισθωτών εργαζομένων στο
σύνολο της οικονομίας μειώθηκε 32% περίπου (από 84,4 δισ. ευρώ το 2009
σε 57,3 δισ. το 2014), αλλά σε συνδυασμό με την αύξηση του πληθωρισμού
κατά 7,3% την ίδια περίοδο η πραγματική μείωσή τους >>>
φθάνει το 37% ή 8,7%
ετησίως.
Από αυτά τα 27,1 δισ. αμοιβών που χάθηκαν συνολικά στην
οικονομία μέσα στην πενταετία, τα 9,8 δισ. αφορούν τις συνολικές
απώλειες αμοιβών των δημοσίων υπαλλήλων (στοιχεία Ευρωπαϊκής Επιτροπής,
άνοιξη 2014).
Αξίζει να σημειωθεί πως στο εξεταζόμενο διάστημα της
πενταετίας οι κοινωνικές μεταβιβάσεις κι ενισχύσεις κάθε μορφής
μειώθηκαν κατά 11 δισ. ευρώ, με συνέπεια το άθροισμα της απώλειας σε
αμοιβές εργαζομένων και κοινωνικές ενισχύσεις να ανέρχεται σε 38,1 δισ.
ευρώ.
Ξεχωριστό ενδιαφέρον έχει το γεγονός πως οι άμεσες κι έμμεσες
αυτές εισοδηματικές απώλειες των μισθωτών συμπίπτουν σχεδόν (στην
πραγματικότητα υπερβαίνουν ελάχιστα) με τη μείωση που σημειώθηκε το ίδιο
διάστημα στην τελική καταναλωτική δαπάνη των νοικοκυριών στο σύνολο της
οικονομίας, η οποία ανήλθε σε 37,5 δισ. ευρώ.
Τέλος, θυμίζουμε πως την περίοδο 2009-2014 το ΑΕΠ της χώρας
μειώθηκε κατά 55 δισ. ευρώ (από 237,4 δισ. το 2009 σε 182,4 δισ. το
2014).
Αυτό σημαίνει πως τα 38 δισ. που χάθηκαν από το εισόδημα των
εργαζομένων αντιστοιχούν στο 69% της συρρίκνωσης της οικονομίας.
Με άλλα
λόγια, τα 2/3 περίπου της ζημιάς στην οικονομία πλήρωσε ο κόσμος της
μισθωτής εργασίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σου.
Μην ξεχνάς, ότι τα σχόλια, υπάρχουν για έκφραση γνώμης, άποψης, διάλογο και ακόμη για ιδέες και προτάσεις.
Εννοείται ότι εδώ δε βρίζουμε και δεν προσβάλλουμε κανέναν, κυρίως τους συνομιλητές μας, που είναι απλοί πολίτες, σαν εμάς.
Πάντως, αν κάτι «πάει στραβά», η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Αν κρίνεις ότι θα συμμετέχεις με σχόλια σ’ αυτό το blog, καλό είναι (όχι υποχρεωτικό πάντως), να χρησιμοποιείς ένα ψευδώνυμο, για να «γνωριζόμαστε» και να συζητάμε καλύτερα…
ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΑΣ