Η ηττημένη του Β' ΠΠ (και "σκληρή" στα χρέη των άλλων, σήμερα) Γερμανία, ακόμα θα ξεχρέωνε...!
με τον ιστορικό Albrecht Ritschl.
Η ακύρωση του χρέους μαζί με την επέκταση του χρονοδιαγράμματος
αποπληρωμής επέτρεψε στη Γερμανία να επιστρέψει στις αγορές και να γίνει
μέλος του ΔΝΤ και της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Η Συμφωνία του Λονδίνου τη βοήθησε επίσης να φτάσει τις απίστευτες
εξαγωγικές της επιδόσεις καθώς η χώρα ήταν υποχρεωμένη να εξυπηρετεί το
χρέος της με τα κέρδη από το εξωτερικό εμπόριο.
Σύμφωνα με την ιστορικό Ursula Rombeck-Jaschinski, «το οικονομικό
θαύμα της Γερμανίας θα ήταν αδύνατο χωρίς της συμφωνία του χρέους».
Η περίπτωση της Ελλάδας
Όπως σημειώνει η Telegraph, «η νέα κυβέρνηση της Ελλάδας πιέζει για
μια διάσκεψη για το χρέος στα χνάρια αυτής που έσωσε την Γερμανία από τη
μεταπολεμική άβυσσο.
Η κυβέρνηση συνασπισμού υπό τον ΣΥΡΙΖΑ θέλει
μόνιμη διαγραφή του 50% του χρέους που ανέρχεται σε πάνω από 300 δισ.
ευρώ.
Μέχρι στιγμής, η τρόικα των πιστωτών δεν ‘παίζει μπάλα’.
Οτιδήποτε
κι αν συμβαίνει σε αυτό το μικροπολιτικό παιχνίδι μεταξύ πιστωτών και
οφειλετών, η ιστορία δείχνει ότι η μαζική διαγραφή χρέους δεν είναι ούτε
σπάνιο φαινόμενο, ούτε ταμπού».
Από το ενδιαφέρον άρθρο "Οι μεγαλύτερες διαγραφές χρέους στην παγκόσμια ιστορία", στο tvxs.gr
Σχετικό: Η διαγραφή του γερμανικού χρέους στο Λονδίνο το 1953. Του Ερίκ Τουσέν (εδω)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σου.
Μην ξεχνάς, ότι τα σχόλια, υπάρχουν για έκφραση γνώμης, άποψης, διάλογο και ακόμη για ιδέες και προτάσεις.
Εννοείται ότι εδώ δε βρίζουμε και δεν προσβάλλουμε κανέναν, κυρίως τους συνομιλητές μας, που είναι απλοί πολίτες, σαν εμάς.
Πάντως, αν κάτι «πάει στραβά», η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Αν κρίνεις ότι θα συμμετέχεις με σχόλια σ’ αυτό το blog, καλό είναι (όχι υποχρεωτικό πάντως), να χρησιμοποιείς ένα ψευδώνυμο, για να «γνωριζόμαστε» και να συζητάμε καλύτερα…
ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΑΣ