Έντεκα επιχειρήσεις μέσων μαζικής ενημέρωσης
έχουν δάνεια σε τράπεζες που φτάνουν τα 808.830.190 ευρώ
Λίγο πριν την κατάθεση του νομοσχεδίου τη Δευτέρα από την κυβέρνηση (εδω) η «Εφημερίδα των Συντακτών» αποκαλύπτει πως
οι επιχειρήσεις των ΜΜΕ είναι φορτωμένες με δάνεια που υπερβαίνουν τα
808 εκατ. ευρώ στις 4 συστημικές τράπεζες (Εθνική, ALPHA, Eurobank και
Πειραιώς).
Ο υπερδανεισμός ειδικά των ομίλων Μέσων Ενημέρωσης οδηγεί στο συμπέρασμα
ότι ουσιαστικά ανήκουν σε πιστωτικά ιδρύματα.
Ο υπερδανεισμός ειδικά των ομίλων Μέσων Ενημέρωσης οδηγεί στο συμπέρασμα
ότι ουσιαστικά ανήκουν σε πιστωτικά ιδρύματα.
Εκρηκτική είναι η κατάσταση στον χώρο των ΜΜΕ, με συνεχείς απολύσεις εργαζομένων και μειώσεις μισθών σε ένα περιβάλλον που μοιάζει με κινούμενη άμμο.
11 μιντιακές επιχειρήσεις, μεταξύ των οποίων
ΔΟΛ
MEGA-ΤΗΛΕΤΥΠΟΣ
ΣΚΑΪ-ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
STAR
ALPHA-DEMCO,
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ,
ΠΗΓΑΣΟΣ
έχουν δάνεια σε τέσσερα πιστωτικά ιδρύματα,
που φτάνουν συνολικά τα 808.830.190 ευρώ !
ΔΟΛ
MEGA-ΤΗΛΕΤΥΠΟΣ
ΣΚΑΪ-ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
STAR
ALPHA-DEMCO,
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ,
ΠΗΓΑΣΟΣ
έχουν δάνεια σε τέσσερα πιστωτικά ιδρύματα,
που φτάνουν συνολικά τα 808.830.190 ευρώ !
Τα υπερχρεωμένα ΜΜΕ
Το όργιο της παραπληροφόρησης, της χειραγωγούμενης ενημέρωσης και της
μεροληπτικής παρουσίασης που ζήσαμε τον Ιούλιο, την περίοδο πριν από το
δημοψήφισμα, αποτέλεσε ίσως τη χαριστική βολή στην αξιοπιστία ενός
είδους δημοσιογραφίας και ενός τύπου επιχειρήσεων ιδιωτικών μέσων
μαζικής ενημέρωσης, που ξεκίνησε την ιστορία τους στις αρχές της
δεκαετίας του 1990.Η κατάσταση αμοιβαίων «εξυπηρετήσεων», εκβιασμών, χτυπημάτων κάτω από τη μέση και οικονομικής εξάρτησης με κεντρικό τον ρόλο των τραπεζών ανάμεσα σε αυτές τις επιχειρήσεις και στις κυβερνήσεις Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ καταγράφηκε στην πολιτική σκηνή με τον κομψό όρο «διαπλοκή».
Αναφερόμαστε βέβαια στο γνωστό αμαρτωλό τρίγωνο ΜΜΕ-κυβερνήσεων-τραπεζών, οι κορυφές του οποίου οριοθετούν μια γκρίζα περιοχή αθέμιτων πρακτικών και συναλλαγών που συντήρησε τον δικομματισμό ως κυρίαρχο για περίπου δυόμισι δεκαετίες και γιγάντωσε οικονομικά, αλλά και από άποψη πολιτικής επιρροής τους ιδιοκτήτες των μέσων-εργολάβους.
Μια χαρακτηριστική, όσο και κραυγαλέα -αλλά όχι μεμονωμένη- περίπτωση διασπάθισης δημόσιου χρήματος μέσω θαλασσοδανείων προς «ημέτερους» εργολάβους της ενημέρωσης αποτέλεσε το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο.
Σήμερα οι μεγαλύτεροι όμιλοι της ενημέρωσης, αλλά και οι συνδεόμενες με αυτούς επιχειρήσεις, εμφανίζονται καταχρεωμένοι στις τράπεζες, βασικός μέτοχος των οποίων είναι πλέον το κράτος μέσω του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, με αποτέλεσμα να γεννιούνται τεράστια ερωτήματα για τη βιωσιμότητά τους, αλλά, κυρίως, για την ίδια την ενημέρωση των πολιτών, θεωρούμενη ως ένα θεμελιώδες δημόσιο αγαθό.
Στα περισσότερα από αυτά τα ΜΜΕ οι εργαζόμενοι, οι οποίοι έχουν ήδη υποστεί σημαντικές περικοπές στους μισθούς τους και ο αριθμός τους έχει μειωθεί δραματικά, χρησιμοποιούνται ως μέσο πίεσης ή σαν ανθρώπινη ασπίδα προκειμένου να αποτραπούν οι προσπάθειες εξυγίανσης και λογοδοσίας.
Στη σημερινή κυβέρνηση εναπόκειται να θέσει, για πρώτη φορά, τον δάκτυλον εις τον τύπον των ήλων, ελέγχοντας τη νομιμότητα της χρηματοδότησης και τον τελικό προορισμό των δανείων.
Αλλωστε αυτό αποτελεί βασική προεκλογική δέσμευσή της και απαίτηση της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού, που της έδωσε τη σχετική εντολή.
Είναι καιρός να γίνουν θαρραλέα βήματα, που θα συμβάλουν και στο να αποκατασταθεί κάπως η συρρικνωμένη αξιοπιστία αυτών των μέσων ενημέρωσης...
Περισσότερα στην «Εφ.Συν.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σου.
Μην ξεχνάς, ότι τα σχόλια, υπάρχουν για έκφραση γνώμης, άποψης, διάλογο και ακόμη για ιδέες και προτάσεις.
Εννοείται ότι εδώ δε βρίζουμε και δεν προσβάλλουμε κανέναν, κυρίως τους συνομιλητές μας, που είναι απλοί πολίτες, σαν εμάς.
Πάντως, αν κάτι «πάει στραβά», η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Αν κρίνεις ότι θα συμμετέχεις με σχόλια σ’ αυτό το blog, καλό είναι (όχι υποχρεωτικό πάντως), να χρησιμοποιείς ένα ψευδώνυμο, για να «γνωριζόμαστε» και να συζητάμε καλύτερα…
ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΑΣ