Η ΕΙΔΗΣΗ: Το πάρτι των συμπληρωματικών συμβάσεων και τον εκτροχιασμό στους προϋπολογισμούς των δημοσίων έργων κατά 59 %, ο οποίος καλύφθηκε από το κράτος με δανεισμό, συμβάλλοντας στην εκτίναξη του χρέους, περιέγραψε χθες από τη βουλή ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρης Ρέππας, στην ομιλία του κατά τη συζήτηση του προϋπολογισμού...
Η ΕΡΩΤΗΣΗ: Μήπως (λέμε τώρα) οι υπουργοί, δεν είναι για να ...περιγράφουν (!!!) τα προβλήματα, αλλά για να τα λύνουν ;;; --->>>
Από την ομιλία του κ. Ρέππα προκύπτουν τα εξής σημαντικά στοιχεία:
1) Το 80% 3.100 συμβάσεων, συνολικού ύψους 15 δισ. ευρώ που παρακολουθούνται από το υπουργείο βρίσκεται σε καθυστέρηση. Η μέση έκπτωση, επί του προϋπολογισμού δημοπράτησης, ήταν 29% στα έργα οδοποιίας και έως 41% στα έργα αεροδρομίων. Σημειώνεται ότι η έκπτωση που ανέμενε το υπουργείο ήταν 12%.
2) Η μέση διάρκεια αυτών των συμβάσεων είναι 24 μήνες και η μέση καθυστέρησή τους στο τέλος του 2009 ήταν συν 18 μήνες (75%)!
Ανά κατηγορία έργων οι καθυστερήσεις αυτές ήταν 68% στα έργα οδοποιίας και έως 91% στα σιδηροδρομικά έργα.
3) Το 59% των εργολαβιών παρουσιάζει κατά την ίδια χρονική περίοδο σημαντική οικονομική υπέρβαση.
4) Μέσα στο έτος αποπληρώθηκαν οφειλές στους εργολάβους 1,2 δισ. ευρώ από παλαιές χρήσεις, περιορίζοντας σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του υπουργείου τις υπόλοιπες οφειλές μόνο σε εκτελεσθέντα έργα μέσα στο 2010. Σύμφωνα με τον υπουργό και αυτές θα πληρωθούν κατά προτεραιότητα εντός του πρώτου τριμήνου του 2011.
5) Από το σύνολο των 7,4 δις ευρώ του ΕΣΠΑ στο Πρόγραμμα για την ενίσχυση της Προσπελασιμότητας, το 82% πρόκειται να αναλωθεί σε συνεχιζόμενα και προενταγμένα έργα γέφυρες. Απομένει επομένως ένα μικρό ποσό για νέα έργα 1,3 δις ευρώ. Τον Οκτώβριο του 2009 η απορροφητικότητα του προγράμματος ήταν κοντά στο μηδέν τέλος του έτους θα φτάσει το 19%. Για το 2011 η απορρόφηση θα ανέλθει περίπου σε 1,1 δις ευρώ ανεβάζοντας το ποσοστό απορρόφησης του Προγράμματος στο 34%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου