Ερωτήσεις στη Βουλή και προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας ("σχετικά με την Στρατιωτική άσκηση-επίδειξη αντιμετώπισης διαδηλωτών και καταστολή πλήθους !") κατέθεσαν βουλευτές του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ --->>>
Ερώτηση προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας κατέθεσαν Βουλευτές του ΚΚΕ σχετική με την Στρατιωτική άσκηση-επίδειξη αντιμετώπισης διαδηλωτών και καταστολή πλήθους !
Η ερώτηση:
"Στις 3 και 4 του Φλεβάρη στην περιοχή Αργυρούπολης του Κιλκίς πραγματοποιήθηκε από τις στρατιωτικές δυνάμεις άσκηση με σενάριο τη διεξαγωγή επιχείρησης σε κατοικημένες περιοχές για την αντιμετώπιση διαδηλωτών και την καταστολή πλήθους.
Η άσκηση που σύμφωνα με ανακοινώσεις πραγματοποιήθηκε με ευθύνη της 71ης Αερομεταφερόμενης Ταξιαρχίας, που εδρεύει στη Νέα Σάντα Κιλκίς, στην ουσία είναι άσκηση επιχειρησιακής ετοιμότητας των σχηματισμών μάχης της Ευρωπαϊκής Ενωσης και συμμετέχουν τα επιτελεία των μονάδων αυτών του ευρωστρατού, ιδιαίτερα Ελλάδος, Βουλγαρίας, Ρουμανίας, Κύπρου και το ελληνικό στρατηγείο επιχειρήσεων της Ε.Ε. που εδρεύει στη Λάρισα.
Η άσκηση αυτή αποτελεί συνέχεια προηγούμενων ασκήσεων με αντίστοιχο περιεχόμενο. Συγκεκριμένα: στις 13/3/2002 στη Βέροια, στις 13-15/6/2006 στου Παπάγου, στις 29/7/2008 στη Νέα Πέραμο Αττικής, στις 7-10/1/2011 στο Πολυγύρου Χαλκιδικής καθώς και στο Κοσσυφοπέδιο στις 31/3/2010. Από τα παραπάνω φανερώνεται ένας άλλος, άκρως επικίνδυνος προσανατολισμός των ενόπλων δυνάμεων της χώρας.
Στα πλαίσια της άσκησης «επίδειξη προσομοίωσης», στην Αργυρούπολη Κιλκίς, ομάδες στρατιωτών και επαγγελματιών οπλιτών με πολιτική περιβολή προσποιούνταν αλληλοσυγκρουόμενες ομάδες οπλιτών, το σκηνικό παρέπεμπε σε πολιτικές ταραχές εντός πόλεων, αφού εξερράγη και παγιδευμένο αυτοκίνητο, ήταν ένα πλήρες σενάριο αντιμετώπισης και καταστολής πλήθους.
Οι ένοπλες δυνάμεις της χώρας παράλληλα με την παρουσίαση και τη συμμετοχή στους στρατούς κατοχής των ιμπεριαλιστικών οργανισμών ΝΑΤΟ-ΕΕ και άλλων, τώρα εντελώς συγκεκριμένα φαίνεται ότι εκπαιδεύονται και για την αντιμετώπιση του εσωτερικού εχθρού στα πλαίσια των λεγόμενων «ασύμμετρων απειλών και της τρομοκρατίας, υλοποιώντας την απόφαση της συνόδου κορυφής της Ε.Ε. στη Θεσσαλονίκη και την έκθεση Σολάνα, σύμφωνα με την οποία οι τρομοκράτες βρίσκονται και εντός της Ε.Ε.
Οι επαναλαμβανόμενες αυτές ασκήσεις των ειδικών δυνάμεων που καμιά σχέση δεν έχουν με την άμυνα της χώρας δημιουργούν ερωτηματικά, ανησυχία και διαμαρτυρίες όχι μόνο από τους κατοίκους της συγκεκριμένης περιοχής, αλλά ευρύτερα από κάθε γωνιά της χώρας.
Ερωτηματικά εγείρει και η χρονική περίοδος που συμπίπτει με την επίθεση ΔΝΤ-ΕΕ-Κυβέρνησης στο βιοτικό επίπεδο, τα συνδικαλιστικά και δημοκρατικά δικαιώματα και τις κατακτήσεις των εργαζομένων, όπως έγινε με τη συλλογή απορριμμάτων στη Θεσσαλονίκη, όπου οι ειδικές δυνάμεις χρησιμοποιήθηκαν σαν απεργοσπαστικός μηχανισμός.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός,
1. Τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση ώστε οι ειδικές δυνάμεις να μην αξιοποιούνται σαν απεργοσπαστικός μηχανισμός, να μην εμπλακούν αρνητικά στις κινητοποιήσεις των εργαζομένων.
2. Αν η Κυβέρνηση εξετάζει τη διακοπή ασκήσεων παρόμοιων της άσκησης στη περιοχή Αργυρούπολης Κιλκίς.
3. Πως συγκεκριμένα μπορεί να διαβεβαιώσει ότι αυτές οι ασκήσεις δεν στοχεύουν τον «εσωτερικό εχθρό», το λαϊκό κίνημα."
Οι βουλευτές
Άγγελος Τζέκης
Γιάννης Ζιώγας
Σοφία Καλαντίδου
Επίκαιρη Eρώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Θ. Δρίτσα: Σε τι αποσκοπούν οι ασκήσεις καταστολής πλήθους των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων και η συμμετοχή της Ελλάδας σε δυνάμεις επέμβασης σε τρίτες χώρες;
Προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας
Την περασμένη Παρασκευή, 4 Φεβρουαρίου, έγινε στο στρατόπεδο Κορομηλά, στην Αργυρούπολη του Κιλκίς η στρατιωτική άσκηση «Καλλίμαχος» για την εκπαίδευση αερομεταφερόμενου λόχου στο πλαίσιο της συμμετοχής της Ελλάδας στον Σχηματισμό Μάχης (Helbrog BG) της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αντικείμενο της άσκησης, όπως προκύπτει από σχετικά δημοσιεύματα, ήταν η αντιμετώπιση κρίσεων σε «τρίτες χώρες» και περιλάμβανε, μεταξύ άλλων άσκηση «Καταστολής πλήθους», προφανώς δηλαδή την καταστολή λαϊκών διαδηλώσεων, συλλαλητηρίων και εξεγέρσεων. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Helbrog BG οι δυνάμεις που την απαρτίζουν θα μπορούν να αναπτυχθούν σε απόσταση 6000 χλμ από τα σύνορα της Ένωσης.
Αυτοί οι σχεδιασμοί και η εν λόγω στρατιωτική άσκηση δημιουργούν εύλογη ανησυχία για την πιθανή περαιτέρω εμπλοκή των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων σε διεθνείς κρίσεις, σε ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις σε τρίτες χώρες με σκοπό τη διαφύλαξη των συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως αυτά θα ορίζονται κάθε φορά και σε συνεργασία με άλλες ιμπεριαλιστικές δυνάμεις. Επιπλέον στρατιωτικές μονάδες εκπαιδευμένες στην «Καταστολή πλήθους» θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και εναντίον κάποιου «εσωτερικού εχθρού»
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1. Ποιες αμυντικές ανάγκες της Ελλάδας εξυπηρετεί ο σχεδιασμός επεμβάσεων των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων στο εξωτερικό;
2. Ποιες εγγυήσεις υπάρχουν ότι αυτές οι δυνάμεις δεν θα χρησιμοποιηθούν για την καταστολή λαϊκών εξεγέρσεων, όπως π.χ. τώρα στην Αίγυπτο, και για την καταστολή λαϊκών κινητοποιήσεων στην Ελλάδα;
Ο ερωτών βουλευτής
Θοδωρής Δρίτσας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου