Κυριακή, 24 Απριλίου 2016

Τα πρόβατα του «τέταρτου μνημονίου»

Πολιτικά αστοιχείωτοι χρήστες των social media που πολιτικολογούν – η νέα μάστιγα. Χρειάστηκε ένα διαπλεκόμενο ΜΜΕ να κάνει την αρχή, και η αγέλη του Διαδικτύου ανέλαβε τη διάδοση του «τέταρτου μνημονίου». Χρειάζεται ένα συστημικό μέσο να κάνει την αρχήΠοιο καλύτερο από το μέσο εκείνο που δεν απεργεί ποτέ και είναι ανά πάσα στιγμή εύκαιρο για προπαγάνδα; Το Πρώτο Θέμα, λοιπόν, έδωσε το σύνθημα. Τον Παντελίδη δεν κατάφερε να τον φωτογραφίσει στο νεκροκρέβατό του, αν και πολύ προσπάθησε, τώρα όμως πέτυχε το στόχο του. Βάφτισε τα




μέτρα – ρεζέρβα προκειμένου να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση «τέταρτο μνημόνιο», ανέβασε τέσσερα – πέντε σχετικά άρθρα ταυτοχρόνως για να δημιουργηθεί το επικοινωνιακώς λεγόμενο impact και έτσι έδωσε το σύνθημα σε δύο διαφορετικούς πόλους:


Ο πρώτος πόλος είναι οι νεοφιλελεύθεροι πολιτικοί, παρα-πολιτικοί και πολιτικάντηδες
Η κατηγορία περιλαμβάνει από επικεφαλής κομμάτων και νυν καταξιωμένους αντιπροέδρους – πρώην χουντικούς μέχρι Τζήμερους της διαδικτυακής πολιτικής κλειδαρότρυπας. 
Μαζί τους ο δημοσιογραφικός συρφετός όλων εκείνων που ήθελαν «μια συμφωνία ό,τι να 'ναι», λάτρεψαν τα μνημόνια, αλλά όταν εξαναγκάστηκε σε αυτά ο Τσίπρας άλλαξαν στάση και από φανατικοί οπαδοί έγιναν είρωνες επικριτές. 
Τώρα επιχαίρουν βαφτίζοντας τα μέτρα – ρεζέρβα «τέταρτο μνημόνιο», όσο κι αν ο Ντάισελμπλουμ, ο δικός τους ντε, ο «Γερά Γερούν και ΔΑΠ ΝΔΦΚ» τους αδειάζει ότι καμία σχέση δεν έχουν με μνημόνιο.

Ο δεύτερος πόλος είναι οι αστοιχείωτοι χρήστες των social media
Άνθρωποι που αρνούνται να διαβάσουν έστω και ένα άρθρο ολόκληρο, βαριούνται να αναζητήσουν την αλήθεια, καταπίνουν όποια ράδιο – αρβύλα αναγράφεται στους τίτλους των ενημερωτικών site και αναπαράγουν σαν καλά μηρυκαστικά ό,τι τους σερβίρεται. 
Ένας να μιλήσει για «τέταρτο μνημόνιο», χιλιάδες πρόβατα του διαδικτύου ακολουθούν. 
Ένας να γράψει «σεισμός!», θα τρέξουν και θα αναρτήσουν «σεισμόοοοοοος! Κουνηθήκατεεεεεε;» στο προφίλ τους.

Θύματα μίας πλαστής ενημέρωσης αλλά και θύτες της πραγματικότητας.
Καταναλωτές τσιτάτων του καναπέ, πρώην αναγνώστες των lifestyle εντύπων και θιασώτες του κωστοπουλικού ιδεώδους, τώρα που η εποχή είναι πιο πολιτική, πρέπει να γράψουν κι αυτοί κάτι το πολιτικό για να είναι trendy. 
Έτσι, βρίσκουν γουστόζικο ό,τι τους πετάει για κόκαλο η προπαγάνδα, χωρίς να διασταυρώσουν, χωρίς να εμβαθύνουν, χωρίς καν να κάνουν μία δεύτερη σκέψη. Από αφέλεια ή βλακεία, καταλήγουν διαδικτυακοί τελάληδες της διαπλοκής.

Θα μάθουν ότι ο Κατρούγκαλος εξαίρεσε τους συνταξιούχους βουλευτές από το ασφαλιστικό του, γιατί το έγραψαν τα site της διαπλοκής. Δεν θα μάθουν ποτέ ότι η εξαίρεση άρθηκε με απόφαση του πρωθυπουργού, γιατί το αποσιώπησαν τα site της διαπλοκής
Θα μάθουν τον όρο «τέταρτο μνημόνιο» γιατί τους τον τάισε η δημοσιογραφία της Siemens. Δεν θα μάθουν ότι για πρώτη φορά μετά από έξι χρόνια υπήρξε μείωση του χρέους, γιατί το έκρυψε η δημοσιογραφία της Siemens.
Πρώην απολιτίκ και νυν επιδερμικά ενημερωμένοι, αποτελούν, όπως ανέφερα ήδη, ταυτοχρόνως θύτες και θύματα της νέας ενημέρωσης. 
Μόνο που φοβάμαι ότι, όσο περνάει ο καιρός, η ζημιά που προκαλούν ως θύτες στο κοινωνικό σύνολο είναι μεγαλύτερη από αυτήν που υφίστανται ως θύματα.

του Νίκου Μωραΐτη

Δεν υπάρχουν σχόλια: