Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011

Η λίστα με τα «απαγορευμένα» φάρμακα...

Ειδική επιτροπή του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων (ΕΟΦ) κατήρτισε κατάλογο με 543 συνταγογραφούμενα φάρμακα και τον απέστειλε, όπως ο νόμος ορίζει στις φαρμακευτικές εταιρείες για τυχόν ενστάσεις. H «αρνητική» λίστα, την τελική μορφή της οποίας παρουσιάζει σήμερα αποκλειστικά το «ΘΕΜΑ», πρόκειται να τεθεί σε ισχύ από τον Φεβρουάριο. Από την εφαρμογή της εκτιμάται ότι θα γίνει εξοικονόμηση... --->>>
...της τάξεως των 170 εκατ. ευρώ ετησίως στον χώρο της Υγείας. Δεκάδες σκευάσματα ευρείας κυκλοφορίας, όπως βιταμίνες, αντισηπτικά, απολυμαντικά, αλλά και αναλγητικά, αντιπυρετικά, αντιβηχικά, μυοχαλαρωτικά, καθαρτικά, αντιισταμινικά, αντιόξινα περιλαμβάνονται στον κατάλογο του ΕΟΦ με τα συνταγογραφούμενα, αλλά όχι και αποζημιούμενα πλέον φάρμακα.

Επίσης, περιέχονται τα λεγόμενα lifestyle σκευάσματα, δηλαδή δημοφιλή φαρμακευτικά προϊόντα για τη διακοπή του καπνίσματος, την απώλεια βάρους και τη σεξουαλική δυσλειτουργία. Η λίστα περιέχει όμως και φάρμακα τα οποία χορηγούνται συνδυαστικά ή για προφύλαξη μαζί με την κύρια θεραπευτική αγωγή σε σοβαρά νοσήματα. Σε όλες τις περιπτώσεις παύει πλέον η κάλυψή τους από τους ασφαλιστικούς φορείς και το κόστος τους μετακυλίεται στους ασφαλισμένους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η «αρνητική» λίστα αποτελεί ένα μόνο από τα μέτρα του υπουργείου Υγείας για τη συγκράτηση των φαρμακευτικών δαπανών. Παράλληλα, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται  στην κατάρτιση θεραπευτικών πρωτοκόλλων αλλά και στην ενίσχυση των κατανάλωσης γενόσημων (αντίγραφων) φαρμάκων.


Δείτε εδώ ολόκληρη την «αρνητική» λίστα φαρμάκων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σου.
Μην ξεχνάς, ότι τα σχόλια, υπάρχουν για έκφραση γνώμης, άποψης, διάλογο και ακόμη για ιδέες και προτάσεις.
Εννοείται ότι εδώ δε βρίζουμε και δεν προσβάλλουμε κανέναν, κυρίως τους συνομιλητές μας, που είναι απλοί πολίτες, σαν εμάς.
Πάντως, αν κάτι «πάει στραβά», η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Αν κρίνεις ότι θα συμμετέχεις με σχόλια σ’ αυτό το blog, καλό είναι (όχι υποχρεωτικό πάντως), να χρησιμοποιείς ένα ψευδώνυμο, για να «γνωριζόμαστε» και να συζητάμε καλύτερα…

ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΑΣ