Σάββατο 6 Αυγούστου 2011

Μεσάνυχτα της 4ης Αυγούστου ξεκίνησε η “διαβούλευση” για το “φράχτη”...

Στις 12 παρά ένα λεπτό τα μεσάνυχτα της 4ης Αυγούστου (σημαδιακή ημερομηνία. Τυχαίο; Δε νομίζω!), “βγήκε” στον αέρα, από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, η “δημόσια διαβούλευση για τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις προδιαγραφές κατασκευής του “φράχτη”, στα χερσαία σύνορα Ελλάδας- Τουρκίας, στην περιοχή Νέας Βύσσας, η οποία θα ολοκληρωθεί ένα λεπτό πριν τα μεσάνυχτα της 20ης Αυγούστου 2011.
Στο κείμενο περιλαμβάνεται η συνοπτική και αναλυτική περιγραφή της κατασκευής, το είδος των χωματουργικών και άλλων εργασιών που απαιτούνται. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται, το μήκος του “φράχτη της ντροπής” ή του “τείχους του αίσχους”, όπως έχει χαρακτηριστεί, θα είναι 10,3 χιλιόμετρα, θα κατασκευαστεί αποκλειστικά σε ελληνικό έδαφος, θα αποτελείται από διπλή περίφραξη συρματοπλέγματος (2,5 μέτρα ύψος προς την τουρκική πλευρά και 3 μέτρα προς την ελληνική) ενώ μεταξύ των δύο περιφράξεων θα τοποθετηθούν  --->>> 
χαλύβδινα και... “λεπιδοφόρα” κωλουροειδή συρματοπλέγματα!

Παρά τις αντιδράσεις και το “όχι στο φράχτη” του περιφερειακού συμβουλίου Αν. Μακεδονίας- Θράκης, των ψηφισμάτων κατά του φράχτη των δημοτικών συμβουλίων του Έβρου, πλην της Ορεστιάδας, ανακοινώσεων φορέων και συλλογικοτήτων που αντιδρούν σε ένα νέο “σημάδεμα” της περιοχής που πασχίζει ακόμη να αποχαρακτηριστεί από “αρνητικά” προηγούμενων χρόνων, προσπαθώντας να “ισορροπήσει” και να σταθεί στο νέο περιβάλλον, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Προ-Πο, εμμένει στο “φράχτη”. 
Επιμένει να χαρακτηρίσει, εκ νέου, αρνητικά μια περιοχή, προκρίνοντας “επικοινωνιακές πολιτικές”, υπολογίζοντας σε προσωπικά πολιτικά κέρδη, αδιαφορώντας για το “κόστος” που θα κληθεί να καταβάλλει η περιοχή...
Όσο αφορά τη χρηματοδότηση του “έργου”, το υπουργείο περιμένει να εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το πρόγραμμα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Συνόρων που έχει καταθέσει, στο οποίο περιλαμβάνεται και η κατασκευή του φράχτη. Το κόστος κατασκευής, ενώ ξεκίνησε από 1,7 εκ. Ευρώ, ανήλθε στα 5 εκ. και ήδη, σύμφωνα με ορισμένα δημοσιεύματα, προϋπολογίζεται σε 7 εκ. ευρώ! 
Το υπουργείο Προ-Πο μπορεί βέβαια να περιμένει την έγκριση, αλλά, από την άλλη, υπάρχουν ερωτηματικά για το αν η κατασκευή του “φράχτη” θα αποτελεί “επιλέξιμη δαπάνη” καθώς η αρμόδια επίτροπος. Σεσίλια Μάλστρομ, έχει δηλώσει (πριν ένα μήνα περίπου) πως η Ε. Ε δε χρηματοδοτεί από τα ταμεία Εξωτερικών Συνόρων ένα έργο (σ. σ. του φράχτη) αμφίβολης απόδοσης και κοινωνικής αποδοχής, στην προμετωπίδα του οποίου θα υπάρχει η αναγραφή της Ε. Ε ως...χορηγού... 
 
Τίθενται λοιπόν κάποια ερωτήματα για την... “εξασφαλισμένη χρηματοδότηση” που υποστηρίζει πως έχει για το έργο ο υπουργός Προ-Πο...
Εκείνος βέβαια σφυρίζει αδιάφορα και...προχωρά σε “διαβούλευση” με τον... εαυτό του και τους εργολάβους, που μπορούν να κάνουν τις παρατηρήσεις τους για το πάχος του συρματοπλέγματος και πόσο κοφτερά θα είναι τα “λεπιδοφόρα” συρματοπλέγματα, για να είναι περισσότερο “αποτελεσματικά”...

Δεν υπάρχουν σχόλια: