Σάββατο 6 Απριλίου 2013

Οι αλλαγές στον κατώτατο μισθό...

Mε νόμο που θα φέρνει για ψήφιση στη Βουλή κάθε Δεκέμβριο ο υπουργός Εργασίας -ύστερα από εξάμηνη μελέτη και διαβούλευση με επιστημονικούς φορείς, κοινωνικούς εταίρους άλλους παράγοντες της αγοράς, υπό το ΚΕΠΕ και τον ΟΜΕΔ αντίστοιχα- θα καθορίζεται ο ελάχιστος, για κάθε εργαζόμενο ο οποίος δεν «καλύπτεται» από σύμβαση εργασίας, νομοθετημένος κατώτατος μισθός και το ημερομίσθιο. Τη διαδικασία και τα κριτήρια καθορίζει το τελικό σχέδιο της Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου που παρέδωσε στην τρόικα η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας και δημοσίευσε η «Ημερησία». >>>
 





Το τελικό σχέδιο προβλέπει:
π: προσέξτε τη 2η παράγραφο, που είναι ο ορισμός του "να΄χαμε να λέγαμε"...
 
1. «Την εφαρμογή του νομοθετημένου κατώτατου μισθού και ημερομισθίου για τους υπαλλήλους και εργατοτεχνίτες της χώρας των οποίων η αμοιβή δεν ρυθμίζεται από συλλογική σύμβαση εργασίας. Ατομικές συμβάσεις εργασίας και συλλογικές συμβάσεις εργασίας κάθε είδους δεν επιτρέπεται να ορίζουν μηνιαίες τακτικές αποδοχές ή ημερομίσθιο πλήρους απασχόλησης υπολειπόμενες από το νομοθετικώς καθορισμένο κατώτατο μισθό και ημερομίσθιο».
 
2. Το ύψος του κατώτατου μισθού και ημερομισθίου θα καθορίζεται λαμβάνοντας υπόψη την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, τις προοπτικές ανάπτυξής της, τα επίπεδα παραγωγικότητας, ανταγωνιστικότητας, την επίτευξη και διατήρηση υψηλού επιπέδου απασχόλησης, τις ανάγκες των εργαζομένων και της οικογένειάς τους, σε σχέση με το επίπεδο μισθών και ημερομισθίων, το κόστος ζωής, τις παροχές κοινωνικής ασφάλισης και το βιοτικό επίπεδο των αμειβομένων με αυτόν».
 
3. «Ο νομοθετημένος κατώτατος μισθός και ημερομίσθιο διαφοροποιείται με συγκεκριμένους συντελεστές που εφαρμόζονται για τους παράγοντες της ηλικίας νέων κάτω των 25 ετών και της προϋπηρεσίας, όπως αυτοί ορίζονται στο ν. 4093/2012» (δεν αλλάζουν τα κλιμάκια και παραμένει ο χαμηλότερος μισθός για τους νέους).


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δεν υπάρχουν σχόλια: