Σάββατο 6 Απριλίου 2013

Γ. Χουλιάρας: "Το ενεργό ρήγμα - τέρας της Ιερισσού και οι εξορύξεις" (video)

Στο βιντεο που ακολουθεί, ο σεισμολόγος Γεράσιμος Χουλιάρας μιλάει για το ενεργό “ρήγμα-τέρας” της Ιερισσού και για τους κινδύνους που ενέχει η εξορυκτική δραστηριότητα σε περιοχή ενεργού σεισμικού ρήγματος (που μάλιστα έχει δώσει σεισμούς της τάξης των 7-7,2 Richter). Φέρνει το πρόσφατο παράδειγμα του εγκλωβισμού 17 μεταλλωρύχων σε υπόγειο μεταλλείο στην Πολωνία μετά από σεισμό (εδώ), αμφισβητεί την ύπαρξη συστημάτων έγκαιρης προειδοποίησης στα μεταλλεία της Χαλκιδικής και τονίζει: “Οι σεισμοί δεν σκοτώνουν, οι ανθρώπινες κατασκευές σκοτώνουν”. Η συνέντευξη δόθηκε στο ΑRT Channel και στο Δημήτρη Κωνσταντάρα στις 4-4-2013.  >>>






Χάρτης με το ενεργό ρήγμα Στρατωνίου-Βαρβάρας της ΒΑ Χαλκιδικής, το οποίο περνάει ΜΕΣΑ από τις Μεταλλευτικές Εγκαταστάσεις Στρατωνίου, δηλαδή ΜΕΣΑ από το σημερινό μεταλλείο και το φράγμα αποβλήτων “Καρακόλι”. 
Σε αυτή την ίδια περιοχή πρόκειται (;) να κατασκευαστεί το νέο συγκρότημα μεταλλουργίας χαλκού-χρυσού, ο νέος χώρος απόθεσης ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ του Κοκκινόλακκα, εργοστάσιο θειϊκού οξέος, αγωγός μεταφοράς υγρού θειϊκού οξέος στο Στρατώνι κ.λ.π.

Οι φωτογραφίες από τον καταστροφικό σεισμό της Ιερισσού του 1932 είναι από το αρχείο του περιοδικού “Κύτταρο Ιερισσου”. 
2faf0f6f0a 9ad5f36910


Δεν υπάρχουν σχόλια: