Κακό ποδαρικό για τα έσοδα
Εισπράχτηκαν 775 εκατ. ευρώ λιγότερα από φόρους τον Ιανουάριο
Εισπράχτηκαν 775 εκατ. ευρώ λιγότερα από φόρους τον Ιανουάριο
Αμφίβολος καθίσταται ο στόχος του υπουργείου Οικονομικών για την
επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος φέτος, λόγω της κακής πορείας των
εισπράξεων φόρων στον πρώτο μήνα του έτους. Σύμφωνα με πληροφορίες, τον Ιανουάριο οι καθαρές εισπράξεις του
Δημοσίου ήταν μειωμένες κατά 7% σε σχέση με το στόχο που έχει τεθεί και
16% ολιγότερα από τον αντίστοιχο μήνα του 2012. Προκύπτει έτσι από το
ξεκίνημα της χρονιάς μια «μαύρη τρύπα» έναντι των >>>
στόχων στο Μνημόνιο, ύψους 305.000.000 ευρώ.
στόχων στο Μνημόνιο, ύψους 305.000.000 ευρώ.
Oι ΔΟΥ εμφάνισαν μείωση εισπράξεων σχεδόν 20%, αλλά η κακή εικόνα
δεν φαίνεται να ανατρέπεται ούτε με την προσθήκη των πληρωμών φόρων που
έγιναν στις τράπεζες. Συνολικά οι εισπράξεις του Δημοσίου, τον
περασμένο Ιανουάριο ανήλθαν σε 4,05 δισ. ευρώ έναντι στόχου 4,35 δισ.
ευρώ.
Αν λάβει, δε, κανείς υπόψιν ότι τα έσοδα του περσινού Ιανουαρίου
είχαν φτάσει στα 4,82 δισ ευρώ, η φέτος τον Ιανουάριο μπήκαν στα κρατικά
ταμεία 775 εκατ. ευρώ λιγότερα από πέρυσι!
Φαίνεται πάντως πως ενώ ο κόσμος προσπαθεί να πληρώσει ους φόρους
του, στερεί το σπίτι του και την αγορά από άλλες δαπάνες, με συνέπεια να
χάνει και πάλι έτσι έσοδα το κράτος. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου,
οι μεγαλύτερες απώλειες εσόδων (15%!) καταγράφονται στις εισπράξεις
του ΦΠΑ, λόγω της κατακόρυφης πτώσης της κατανάλωσης. Αντιθέτως αύξηση
κατά 9% -10% παρουσίασαν οι εισπράξεις από τους φόρους στα εισοδήματα
και την ακίνητη περιουσία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σου.
Μην ξεχνάς, ότι τα σχόλια, υπάρχουν για έκφραση γνώμης, άποψης, διάλογο και ακόμη για ιδέες και προτάσεις.
Εννοείται ότι εδώ δε βρίζουμε και δεν προσβάλλουμε κανέναν, κυρίως τους συνομιλητές μας, που είναι απλοί πολίτες, σαν εμάς.
Πάντως, αν κάτι «πάει στραβά», η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Αν κρίνεις ότι θα συμμετέχεις με σχόλια σ’ αυτό το blog, καλό είναι (όχι υποχρεωτικό πάντως), να χρησιμοποιείς ένα ψευδώνυμο, για να «γνωριζόμαστε» και να συζητάμε καλύτερα…
ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΑΣ